Podstawy Mostownictwa - strona 9

note /search

Podzia_y mostów

  • Politechnika Warszawska
  • Podstawy Mostownictwa
Pobrań: 126
Wyświetleń: 1113

Podziały mostów Podział mostów ze względu na stałość posadowienia podpór na podłożu jest następujący: - mosty stałe, - mosty pływające. Charakterystyczną cechą mostów stałych jest ich posadowienie na podłożu grun­towym. Ten typ oparcia przęseł jest jedynym, mającym praktyczne zastosowanie przy ...

Pomiary i badania geodezyjne oraz hydrometryczne - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • Podstawy Mostownictwa
Pobrań: 49
Wyświetleń: 854

Pomiary i badania geodezyjne oraz hydrometryczne. Studia kameralne Obliczenia światła mostu czy przepustu muszą być poprzedzone studiami kameral­nymi, a także wstępnymi badaniami i studiami. Należą do nich pomiary i badania geodezyjne oraz hydrometryczne obejmujące: - pomiary przekrojów poprzeczn...

Pomost drogowy - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • Podstawy Mostownictwa
Pobrań: 161
Wyświetleń: 1442

Pomost drogowy Na pomost mchu drogowego składają się pasy mchu samochodowego. Szerokość pojedynczego pasa mchu zależy od klasy drogi (patrz skrajnie mchu), a liczba pasów mchu zależy od wymaganej przepustowości obiektu. Dodatkowo na obiekcie, w zależ­ności od klasy drogi, mogą znaleźć się pasy awar...

Pomost kolejowy - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • Podstawy Mostownictwa
Pobrań: 231
Wyświetleń: 1876

Pomost kolejowy Szerokość pomostu mostu kolejowego wynika z szerokości skrajni taboru kolejowego oraz liczby torów na obiekcie. Osiowy rozstaw torów powinien wynosić na liniach magistralnych i pierwszorzędowych - 4,0 m, a jeśli przewidywany...

Poziom swobody ruchu - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • Podstawy Mostownictwa
Pobrań: 392
Wyświetleń: 3703

Poziom swobody ruchu (PSR) - jest to jakościowa miara warunków ruchu, uwzględniająca odczucia kierowców i innych użytkowników dróg. Warunki zmien­ności mchu podzielono na 6 klas, oznaczających poziomy swobody mchu: A - mch swobodny, duża swoboda mchu prędkości i manewrowania, B - mch równomierny, ki...

Projektowanie komunikacyjne mostu - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • Podstawy Mostownictwa
Pobrań: 56
Wyświetleń: 931

Projektowanie komunikacyjne mostu Ogólne wymagania Projektowanie komunikacyjne ma na celu takie ukształtowanie obiektu inżynier­skiego w przekroju poprzecznym, planie i profilu, by spełniał on wszystkie potrze­by, jako część trasy komunikacyjnej. Projektowanie komunikacyjne dotyczy takich zagadnie...

Przęsła w mostach dużych rozpiętości - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • Podstawy Mostownictwa
Pobrań: 91
Wyświetleń: 1008

Przęsła w mostach dużych rozpiętości Przy dużych przeprawach mostowych, gdy wskazane rozpiętości głównych przęseł mają przekroczyć 100 - 150 m systemy mostów belkowych (również rozporowych) są wzmacniane dodatkowymi elementami prętowymi bądź cięgn...

Przęsła w mostach kolejowych - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • Podstawy Mostownictwa
Pobrań: 147
Wyświetleń: 2233

Przęsła w mostach kolejowych Mosty kolejowe o mniejszej rozpiętości są stosowane głównie w systemie bel­kowych przęseł wolnopodpartych: - z betonu zbrojonego do rozpiętości ok. 15 m przy smukłości w granicach 7+15, - z betonu sprężonego do rozpi...

Przęsła w mostach kratowych - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • Podstawy Mostownictwa
Pobrań: 196
Wyświetleń: 2198

Przęsła w mostach kratowych Mosty kratowe czy łukowe z jazdą dołem będą z reguły złożone z dwóch dźwi­garów w rozstawie do kilkunastu metrów. W nowszych obiektach pojawiły się roz­wiązania o jednym dźwigarze rozdzielającym jezdnie. Na rysunku 5.84...

Przęsło - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • Podstawy Mostownictwa
Pobrań: 287
Wyświetleń: 2380

Przęsło Przęsło (przęsła) jest to część budowli mostowej, zawartej pomiędzy kolejnymi pod­porami. Funkcją przęsła jest zagwarantowanie swobodnego przemieszczania się nad przeszkodą i przeniesienie ciężaru własnego, ciężaru wyposażenia oraz obciąże...