Podstawy Mostownictwa - strona 10

note /search

Przekroje poprzeczne mostów betonowych - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • Podstawy Mostownictwa
Pobrań: 392
Wyświetleń: 2513

Przekroje poprzeczne mostów betonowych Za podstawowy typ przekroju poprzecznego mostów betonowych można uznać pełną płytę. Do zalet przekroju poprzecznego oznaczonego 1 na rysunku 5.89 moż­na zaliczyć: - małą wysokość konstrukcyjną, - dowolność rozmieszczenia podpór, - proste deskowanie (forma) ...

Przekroje poprzeczne przęseł - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • Podstawy Mostownictwa
Pobrań: 413
Wyświetleń: 3269

Przekroje poprzeczne przęseł Przystępując do ukształtowania mostu stalowego (o dźwigarach stalowych) w prze­kroju poprzecznym trzeba najpierw zdecydować się na rodzaj pomostu: - niewspółpracującego z dźwigarami głównymi czy - współpracującego z ...

Przepustowość dróg wielopasowych - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • Podstawy Mostownictwa
Pobrań: 133
Wyświetleń: 2079

Przepustowość dróg wielopasowych Drogi wielopasowe to drogi, składające się przynajmniej z dwóch pasów ruchu przy­pisanych zawsze jednemu kierunkowi ruchu, a w przypadku dróg dwukierunko­...

Przepustowość mostu drogowego - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • Podstawy Mostownictwa
Pobrań: 21
Wyświetleń: 1540

Przepustowość mostu drogowego Most jest elementem drogi, w związku z tym jego przepustowość musi być co naj­mniej taka jak drogi, która przez niego prowadzi, a jeśli most (wiadukt) jest elemen­tem skrzyżowania, odpowiadać przepustowości skrz...

Przestrzeń podmostowa - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • Podstawy Mostownictwa
Pobrań: 49
Wyświetleń: 1456

Ukształtowanie przestrzeni podmostowej Sposób ukształtowania przestrzeni podmostowej zależy od sposobu jej użytkowania. Gdy obiekt jest usytuowany nad ciekiem (rzeką, kanałem), wtedy przestrzeń musi być tak ukształtowana, by zapewniony był bezpieczny spływ wody, a w szczególności tzw. wielkiej wody...

Przyczółki informacje podstawowe - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • Podstawy Mostownictwa
Pobrań: 1680
Wyświetleń: 6293

Przyczółki Stosuje się dwa zasadnicze rodzaje przyczółków — pełnościenne (masywne) (rys. 524a), - zatopione (rys. 5.246). Charakterystyczną cechą przyczółków zatopionych jest to, że ich konstrukcją w znacznej części zakrywa nasyp przenikając w dolnej części przez konstrukcję przyczółka. Zastosowa...

Przyspieszona degradacja obiektu - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • Podstawy Mostownictwa
Pobrań: 49
Wyświetleń: 938

Przyspieszona degradacja obiektu Przyspieszona degradacja obiektu może wymagać wzmocnienia (w przypad­ku przekroczenia określonego stanu granicznego - linia przerywana rys. 2.1), albo remontu (linia kropkowana). Dobór materiałów do budowy mostów wymaga wreszcie decyzji strategicz­nych w sferze eko...

Rozmycie dna przy filarach - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • Podstawy Mostownictwa
Pobrań: 91
Wyświetleń: 1505

Rozmycie dna przy filarach Odrębnym zagadnieniem jest rozmycie dna przy filarach mostowych. Podpora mostu stanowi bowiem przeszkodę, która powoduje zaburzenia w przepływie wody, co pociąga za sobą lokalne rozmywania dna. Gdy zakres rozmycia jest rozległy, może dojść do zmniejszenia nośności podpory...

Schemat obciążenia mostów drogowych - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • Podstawy Mostownictwa
Pobrań: 1064
Wyświetleń: 10402

Schemat obciążenia mostów drogowych W normie PN-85/S-10030 [33] wprowadzono pięć klas obciążenia oznaczonych du­żymi literami alfabetu: A, B; C D i E. Każdej klasie obciążenia przyporządkowano pojazd o maksymalnym ciężarze, który może poruszać się po obiekcie bez ograni­czeń. Odpowiednie ciężary po...

Siły hamowania i przyspieszania taboru kolejowego - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • Podstawy Mostownictwa
Pobrań: 112
Wyświetleń: 2366

Siły hamowania i przyspieszania taboru kolejowego W obliczeniach przyjmuje się, że siły hamowania i przyspieszania działają w kie­runku równoległym do osi toru i są zaczepione w poziomie górnej krawędzi szyny. Są one efektem sił tarcia występującego pomiędzy szyną a kołem taboru i są iloczy­nem sił...