Podstawy Mostownictwa - strona 11

note /search

Skrajnie drogowe - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • Podstawy Mostownictwa
Pobrań: 77
Wyświetleń: 1589

Skrajnie drogowe Skrajnia taboru samochodowego (skrajnia drogowa) ma kształt prostokąta, z odpo­wiednio ściętymi narożami. Wymiary skrajni ruchu na i pod obiektem zależą od klasy drogi. Zgodnie z rozporządzeniem [46] rozróżnia się nastę...

Skrajnie kolejowe - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • Podstawy Mostownictwa
Pobrań: 273
Wyświetleń: 2247

Skrajnie kolejowe Wymiary skrajni kolejowej podaje norma [34]. Wyróżnia ona cztery odmiany skraj­ni budowli: A - skrajnia budowli linii nie podlegających elektryfikacji, B - sk...

Ruchu pieszy i rowerowy - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • Podstawy Mostownictwa
Pobrań: 21
Wyświetleń: 896

Skrajnie ruchu pieszego i rowerowego Skrajnia ruchu pieszego i rowerowego ma kształt prostokąta (rys. 4.14). Wysokość skrajni nad chodnikiem lub ścieżka rowerową powinna być nie mniejsza niż 2,50 m, a wypadku ich przebudowy albo remontu może być zmniejszona do 2,20 m. Szerokość chodnika nie powinn...

Ogólna charakterystyka skrajni - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • Podstawy Mostownictwa
Pobrań: 252
Wyświetleń: 2716

Skrajnie ruchu Ogólna charakterystyka skrajni Wyznaczenie niezbędnej przestrzeni pod obiektem przeprowadzającym mch nad trasą komunikacyjną i przestrzeni na obiekcie wymaga znajomości skrajni. Rozróż­nia się dwa rodzaje skrajni: - skrajnie taboru, - skrajnie budowli. Skrajnia taboru oznacza wym...

Skrajnie rzeczne - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • Podstawy Mostownictwa
Pobrań: 455
Wyświetleń: 3143

Skrajnie rzeczne (żeglugi) Skrajnia rzeczna ma kształt prostokąta, a jej wymiary zależą od klasy śródlądowej drogi wodnej. Śródlądowe drogi wodne klasyfikuje się wg wielkości statków lub zestawów pchanych, jakie mogą być dopuszczone...

Skrajnie tramwajowe - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • Podstawy Mostownictwa
Pobrań: 91
Wyświetleń: 1449

Skrajnie tramwajowe Wymiary skrajni tramwajowej podaje norma [35]. Wyróżniono dwie skrajnie bu­dowli: - dla toru 1435 mm (rys. 4.15), - dla toru 1000 mm (rys. 4.16). Poza wymienionymi skrajniami budowli ciągłych, wprowadzono również skraj­nie budowli punktowych. Rozstaw normalny torów na torowi...

Spiętrzenie wody przed mostem - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • Podstawy Mostownictwa
Pobrań: 147
Wyświetleń: 2002

Spiętrzenie wody przed mostem Zabudowanie koryta cieku rzeki powoduje z reguły zwężenie jego przekroju oraz zmiany w warunkach przepływu. W efekcie następuje zwiększenie prędkości prze­pływu wody oraz spiętrzenie wody przed mostem. Wartość spiętrzenia zależy przede wszystkim od geometrii cieku i pr...

Stężenia - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • Podstawy Mostownictwa
Pobrań: 791
Wyświetleń: 4263

Stężenia Zadaniem stężeń jest zapewnienie współpracy poszczególnych elementów, składa­jących się na przęsło, zabezpieczenie ich przed skutkami oddziaływań poziomych oraz zapewnienie stateczności konstrukcji całego przęsła. Stężenia są istotnym ele...