Przepustowość dróg wielopasowych - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 133
Wyświetleń: 2079
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Przepustowość dróg wielopasowych - wykład - strona 1 Przepustowość dróg wielopasowych - wykład - strona 2

Fragment notatki:

Przepustowość dróg wielopasowych
Drogi wielopasowe to drogi, składające się przynajmniej z dwóch pasów ruchu przy­pisanych zawsze jednemu kierunkowi ruchu, a w przypadku dróg dwukierunko­wych jezdnie przeznaczone dla jednego kierunku ruchu rozdzielone są pasem roz­działu tak, że ruch odbywający się w przeciwnych kierunkach nie ma na siebie prak­tycznie żadnego wpływu.
Do tej kategorii dróg zalicza się również drogi jednoprzestrzenne, w których przeciwne kierunki ruchu są oddzielone znakami poziomymi na jezdni. W związku z tym na przepustowość nie ma wpływu widoczność na wyprzedzanie, a także kie­runkowa struktura mchu. Istotny wpływ na przepustowość ma również przekrój po­przeczny drogi (szerokości pasów ruchu i poboczy). Do tego typu dróg zalicza się
m.in. autostrady oraz drogi szybkiego ruchu.
Określenie poziomu swobody ruchu dla dróg wielopasowych wymaga ustale­nia prędkości w mchu swobodnym oraz określenia obliczeniowych natężeń ruchu.
Prędkość w mchu swobodnym odbywa się na podstawie pomiarów lub obli­czeń redukujących prędkości swobodne w warunkach idealnych (zgodnie z proce­durą HCM-94 wynosi ona 97 km/h). Rzeczywista prędkość w ruchu swobodnym (vswr) jest obliczana ze wzoru:
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz