Transport i Logistyka Międzynarodowa - strona 4

Największe światowe porty lotnicze - omówienie.

  • Politechnika Gdańska
  • Transport i Logistyka Międzynarodowa
Pobrań: 14
Wyświetleń: 679

Największe światowe porty lotnicze (ładunki w tys. ton) Porty lotnicze centralne i regionalne są najczęściej własnością miast lub gmin, które w tym celu zakładają spółki handlowe, zarządzające lotniskami. Lotnisko o kluczowym znaczeniu pod względem lokalizacji lub wielkości ruchu mogą być własnoś...

Ogólna klasyfikacja kontenerów ISO - omówienie.

  • Politechnika Gdańska
  • Transport i Logistyka Międzynarodowa
Pobrań: 140
Wyświetleń: 2919

Ogólna klasyfikacja kontenerów ISO: Kontenery uniwersalne: Kontenery zamknięte (dry van) Kontenery zamknięte wentylowane (ventilated dry van) Kontenery z otwartym d achem (open top) Kontenery o podstawie płytowej (flat rack) Kontenery platformy (bolster) Kontenery specjalne, gdzie wyróżniamy: Konte...

Pod względem kryterium własności - omówienie.

  • Politechnika Gdańska
  • Transport i Logistyka Międzynarodowa
Pobrań: 21
Wyświetleń: 938

Pod względem kryterium własności wyróżnia się porty: Państwowe Municypalne - spółki prywatne dzierżawią od państwa porty Prywatne Przy a i b tereny portowe i infrastruktura są własnością państwa, miasta, regionu. W ich imieniu portem zarządza powołany do tego celu organ administracyjny, np. za...

Podstawowe rodzaje umów czarterowych - omówienie.

  • Politechnika Gdańska
  • Transport i Logistyka Międzynarodowa
Pobrań: 119
Wyświetleń: 2198

Podstawowe rodzaje umów czarterowych: Czarter na podróż pojedynczą Czarter na podróż okrężną Czarter na podróże konsekutywne [regularnie następujące po sobie, stosowane przy dużej ilości towaru] Czarter na czas [wynajmuje się statek, a nie tyl...

Formy transportu - omówienie.

  • Politechnika Gdańska
  • Transport i Logistyka Międzynarodowa
Pobrań: 112
Wyświetleń: 1085

Podstawowymi formami eksploatacji tonażu w transporcie morskim są: Żegluga regularna, czyli liniowa Żegluga nieregularna, czyli trampowa Cechami charakterystycznymi żeglugi liniowej są: Dominacja w przewozach ładunków drobnicowych Regularna obsługa określonych portów załadunku i wyładunku doko...

Pojazdy do transportu drogowego - omówienie.

  • Politechnika Gdańska
  • Transport i Logistyka Międzynarodowa
Pobrań: 28
Wyświetleń: 798

Pojazdy do transportu drogowego mają charakter: Uniwersalny Specjalistyczny Środki uniwersalne to pojazdy do przewozu wszelakiego rodzaju drobnicy: Samochody skrzyniowe, naczepy, przyczepy i nadwozia wymienne Pojazdy specjalistyczne to przyk...

Porty Morskie - omówienie.

  • Politechnika Gdańska
  • Transport i Logistyka Międzynarodowa
Pobrań: 413
Wyświetleń: 1862

Porty Morskie Pojęcie transport morski = żegluga morska + porty morskie Ładunek trzeba przemanipulować przez port. Funkcje gospodarcze portu morskiego to: Transportowa - obsługa morskich i lądowych środków transportu Przeładunkowo-składow...

Rewolucje w transporcie - omówienie.

  • Politechnika Gdańska
  • Transport i Logistyka Międzynarodowa
Pobrań: 35
Wyświetleń: 1106

Rewolucje w transporcie: Koło Silnik parowy Kontener Dla przewoźnika nie ma znaczenia rodzaj ładunki i jego ilość znajdująca się w kontenerze. Rodzaje przewóz multimodalnych: Przewozy kontenerowe lądowo-morskie [najważniejsze] Przewozy lądowo-promowe Prz ewozy szynowe-drogowe [kombinowane] Przewóz ...

Rozporządzenie komisji - omówienie.

  • Politechnika Gdańska
  • Transport i Logistyka Międzynarodowa
Pobrań: 7
Wyświetleń: 700

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 906/2009 z dnia 28 września 2009 r. w sprawie stosowania art. 81 ust. 3 Traktatu do określonych kategorii porozumień, decyzji i praktyk uzgodnionych pomiędzy przedsiębiorstwami żeglugi liniowej (konsorcja) „konsorcjum...

Statki kontenerowe - omówienie.

  • Politechnika Gdańska
  • Transport i Logistyka Międzynarodowa
Pobrań: 56
Wyświetleń: 1141

Rośnie wielkość statków kontenerowych. W 1997 roku oddano do eksploatacji pierwszy z serii kontenerowców o ładowności 6600 TEU, w 2004 roku jednostkę o ładowności 8500 TEU, w 2007 pojawiły się statki kontenerowe o ładowności 11 000 TEU i nośności 170 794 DWT (dotychczas wielkość taką miały tylko