Ogólna klasyfikacja kontenerów ISO - omówienie.

Nasza ocena:

3
Pobrań: 420
Wyświetleń: 3486
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Ogólna klasyfikacja kontenerów ISO  - omówienie. - strona 1 Ogólna klasyfikacja kontenerów ISO  - omówienie. - strona 2

Fragment notatki:

Ogólna klasyfikacja kontenerów ISO: Kontenery uniwersalne: Kontenery zamknięte (dry van) Kontenery zamknięte wentylowane (ventilated dry van) Kontenery z otwartym d achem (open top) Kontenery o podstawie płytowej (flat rack) Kontenery platformy (bolster) Kontenery specjalne, gdzie wyróżniamy: Kontenery chłodnicze (reefer) Kontenery zbiornikowe (tank) Kontenery do przewozu ładunków sypkich (bulk) Wymiary i masa brutt o kontenerów serii I ISO 1993 ISO 668 Standard Conteinersation and Standards UNCTAP 1993 November Kontenery 1AA i 1CC są najpopularniejsze (mają one wysokość 8 stóp 6 cali). Uwaga: Komitet techniczny dopuścił wysokość mniejszą niż 8 stóp tylko w kontenerach zbiornikowych płytowych, open top, o podstawie płytowej oraz w kontenerach do przewozu towarów sypkich. 40' = 12 192 mm 30' = 9125 mm 20' = 6058 mm 10' = 2991 mm 9,06 = 2896 mm 8,06 = 2591 mm 8,00 = 2438 mm Kontener uznany - każdy nowy wyprodukowany kontener musi mieć certyfikat towarzystwa klasyfikacyjnego i spełniać normy ISO. Dopiero kontener, który otrzyma certyfikat ISO nazywamy kontenerem uznanym, musi on co jakiś czas przechodzić testy techniczne. Długość Szerokość Wysokość Masa brutto (w k g) Tara (w kg) Kubatura (w m^3) W stopach 20 8 8'6'' 24 000 2000 33 40 8 8'6'' 30 480 3000 67 40 hc 8 9'6'' 30 480 3100 76 45 hc 8 9'6'' 34 000 4800 86 45 hc, pw 8 9'6'' 34 000 4660 89 Kontener na samym dole może dźwignąć 8 kontenerów - to ponad 243 tony! Każdy kontener dopuszczony do ruchu w transporcie międzynarodowym z użyciem drogi morskiej ma własny kod - nadaje je filia ISO. ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz