Klasyfikacja statków do przewozu kontenerów

Nasza ocena:

3
Pobrań: 77
Wyświetleń: 2156
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Klasyfikacja statków do przewozu kontenerów - strona 1

Fragment notatki:

ŁADUNKOZNAWSTWO Klasyfikacja statków do przewozu kontenerów według stopnia przystosowania: Statki do przewozu kontenerów: a)Nieprzystosowane      *Drobnicowce        *Masowce b)Przystosowane -Drobnicowe uniwersalne -Statki wielozadaniowe -Statki ro-ro -Semikontenerowce Inne: Chłodnicowce i Pasażerskie c)Komorowce -Komorowce z pokrywami -Komorowce bez pokryw -Statki con-ro* z kontenerami tylko na pokładzie -Statki con-ro* z kontenerami na i pod pokładem *statki con-ro zazwyczaj w swej przedniej części są kontenerowcami komorowymi Klasyfikacja funkcjonalna kontenerów Kontenery: -Uniwersalne - Płytowe :         *składane - Specjalizowane: *Zbiornikowe *Do ładunków masowych luzem * *Izotermiczne *według definicji PRS kontener uniwersalny służy również do przewozu materiałów ( ładunków )  sypkich luzem. W praktyce grupa kontenerów do ładunków sypkich dawno wyodrębniła się z grupy  pojemników uniwersalnych, stanowiąc obecnie kontenery specjalizowane o odmiennej konstrukcji Kontenery uniwersalne: -Z otwieraną ścianą szczytową -Z otwieraną ścianą szczytową i boczną -Ze ścianą boczną okrytą brezentem ( opończą ) -Wentylowany Taki kontener nie jest zabezpieczony w urządzenia tworzące specyficzny mikroklimat. Klimat ten  zależy od środowiska zewnętrznego. Kontenery izotermiczne: Takie  jak  uniwersalne. Wykorzystywane  do ładunków  chłodzonych,  mrożonych  ( do  przewozu  owoców ). Druga co do wielkości grupa kontenerów w użytku. Mają podwójne ściany między  którymi   jest   materiał   izolacyjny   (   pianki   z   tworzyw   sztucznych   ).   Metale   do   produkcji   tych  kontenerów   są   drogie   (   są   to   metale   lekkie   ).   Najdroższe   kontenery.   W   takim   kontenerze  zapewniona jest stała temperatura ( przez urządzenia ) + - 0 – 300oC - takie wahania temperatur.  System odwadniający   – oprowadza nadmiar wody i utrzymuje stałą wilgotność. Ograniczenie  procesu oddychania owoców: zachowanie stałej wilgotności, zastosowanie mniejszej ilości tlenu  podczas   przewozu,   aby   proces   oddychania   zachodził   wolniej   (   Przy   mięsie   wydziela   się  węglowodór : etylen ) Kontenery zbiornikowe: Przeznaczone   dla   towarów   ciekłych   spożywczych,   przemysłowych,   niebezpiecznych.   Ma  urządzenia napełniania i opróżnienia. Zawsze podzielony n komory. W niższych temperaturach  musi   być   miejsce   wolne   w   zbiorniku   (   falowanie,   parowanie,   rozszerzalność   termiczna   ) Odpowiedni rodzaj stali. Wytrzymały w razie wybuchu. Określone temperatury transportu ( wyższe 

(…)

… napromieniowania słonecznego
-Załadowania kontenera
Zewnętrzny ładunek pokładowy – wystawiony na promieniowanie słoneczne, ekstremalne
zmiany dobowe temperatur w kontenerze, bardzo dobrze wentylowany, narażony na bryzgi fal
morskich i opady atmosferyczne. Występuje niebezpieczeństwo uderzenia fal morskich
Wewnętrzny ładunek pokładowy – zmniejszony wpływ promieniowania słonecznego, duże
zmiany dobowe temperatur…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz