To tylko jedna z 16 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Przewozy morskie URZĄDZENIA ŁADUNKOWE STATKU tss „ALBATROS”. Statek pasażerski tss „Albatros” jest wyposażony w 4 dźwigi ładunkowe, zamontowane na dwóch pokładach zewnętrznych w dziobowej części jednostki. 2 znajdują się na pokładzie spacerowym (dostępnym dla pasażerów) Promenade i 2 na pokładzie dziobowym Orion. Każdy z tych dźwigów o nośności 3 ton. Pierwotnie statek posiadał dwie ładownie, których luki znajdowały się na wyżej wymienionych pokładach. Ładownia Nr 1 na Orion Deck i Nr 2 na Promenade Deck. Obecnie istnieje tylko ładownia Nr 2 i to z dużymi zmianami konstrukcyjnymi w stosunku do pierwotnych planów. Ładownia Nr 1 została przebudowana i umieszczono tam dziobowy ster strumieniowy. W ładowni Nr 2 zbudowano magazyny na różnego rodzaju towary (głównie hotelowe). W luku zamknięty jest jedynie tweendeck Orion, a całość zamyka pokrywa na Promenade Deck. Dźwigi na Promenade Deck są głównie używane do załadunku zaopatrzenia, dwa pozostałe sporadycznie (farby itp.). Dźwig składa się z obrotowej podstawy umocowanej w pokładzie i wysięgnika (ramienia) o długości 12,8m. Ramię dźwigu jest podnoszone za pomocą siłownika hydraulicznego do max. kąta 45 °. Rener dźwigu to stalowa lina o średnicy nominalnej ∅=18mm i długości 100m. Dźwig jest napędzany elektrycznie, jednak każdy ruch jest wywoływany ciśnieniem hydraulicznym (ruch obrotowy, napęd bębna i ruch wysięgnika). Na końcu renera znajduje się blok z hakiem, który może obracać się 360 °. Dopuszczalne obciążenie na hak wynosi 5300kg w pionie. Dźwigi te, są bardzo użytecznym wyposażeniem, statek często zawija do małych portów gdzie nie ma żadnych urządzeń przeładunkowych i niemożliwym by było dokonanie jakiegokolwiek załadunku. Okazały się one użyteczne również w akcji ratowniczej. Na Północnym Atlantyku podjęto z wody przewróconą łódź motorową (9m), za pomocą dźwigu wyjęto ją z wody i położona na Promenade Deck. Załączniki: 1. Kopia rysunku konstrukcyjnego dźwigu pokładowego typu „Atlas”. Przewozy morskie BUDOWA ZBIORNIKA – AFTER PEAK. After peak na tym statku był użytkowany jak zbiornik wody słodkiej. W czasie mojej
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)