Urządzenie ładunkowe statku Albatros

Nasza ocena:

5
Pobrań: 49
Wyświetleń: 2016
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Urządzenie ładunkowe statku Albatros - strona 1

Fragment notatki:

Przewozy morskie URZĄDZENIA ŁADUNKOWE STATKU tss „ALBATROS”. Statek   pasażerski   tss   „Albatros”   jest   wyposażony   w   4   dźwigi   ładunkowe,  zamontowane na dwóch pokładach zewnętrznych w dziobowej części jednostki. 2  znajdują się na pokładzie spacerowym (dostępnym dla pasażerów) Promenade i 2  na pokładzie dziobowym Orion. Każdy z tych dźwigów o nośności 3 ton. Pierwotnie   statek   posiadał   dwie   ładownie,   których   luki   znajdowały   się   na   wyżej  wymienionych pokładach. Ładownia Nr 1 na Orion Deck i Nr 2 na Promenade Deck.  Obecnie   istnieje   tylko   ładownia   Nr   2   i   to   z   dużymi   zmianami   konstrukcyjnymi   w  stosunku   do   pierwotnych   planów.   Ładownia   Nr   1   została   przebudowana   i  umieszczono   tam   dziobowy   ster   strumieniowy.   W   ładowni   Nr   2   zbudowano  magazyny   na   różnego   rodzaju   towary   (głównie   hotelowe).   W   luku   zamknięty   jest  jedynie tweendeck Orion, a całość zamyka pokrywa na Promenade Deck. Dźwigi na Promenade Deck są głównie używane do załadunku zaopatrzenia,  dwa pozostałe sporadycznie (farby itp.). Dźwig   składa   się   z   obrotowej   podstawy   umocowanej   w   pokładzie   i   wysięgnika  (ramienia) o długości 12,8m. Ramię dźwigu jest podnoszone za pomocą siłownika  hydraulicznego do max. kąta 45 °. Rener dźwigu to stalowa lina o średnicy nominalnej  ∅=18mm i długości 100m. Dźwig jest napędzany elektrycznie, jednak każdy ruch jest  wywoływany   ciśnieniem   hydraulicznym   (ruch   obrotowy,   napęd   bębna   i   ruch  wysięgnika). Na   końcu   renera   znajduje   się   blok   z   hakiem,   który   może   obracać   się   360 °.  Dopuszczalne obciążenie na hak wynosi 5300kg w pionie. Dźwigi   te,   są   bardzo   użytecznym   wyposażeniem,   statek   często   zawija   do  małych portów gdzie nie ma żadnych urządzeń przeładunkowych i niemożliwym by  było dokonanie jakiegokolwiek załadunku. Okazały się one użyteczne również w akcji  ratowniczej. Na Północnym Atlantyku podjęto z wody przewróconą łódź motorową  (9m), za pomocą dźwigu wyjęto ją z wody i położona na Promenade Deck. Załączniki: 1. Kopia rysunku konstrukcyjnego dźwigu pokładowego typu „Atlas”. Przewozy morskie BUDOWA ZBIORNIKA – AFTER PEAK. After peak na tym statku był użytkowany jak zbiornik wody słodkiej. W czasie mojej  ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz