To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
OBOWIĄZKI OFICERA ŁADUNKOWEGO PODCZAS ZAŁADUNKU / WYŁADUNKU STATKU Oficer wachtowy przed przejęciem wachty powinien szczegółowo zapoznać się z obsługą wszystkich urządzeń i systemów związanych z pracami przeładunkowymi, tak aby być zdolnym do prawidłowego nadzoru i wykonania wszystkich czynności związanych z pełnieniem wachty portowej. Dotyczy to przede wszystkim następujących urządzeń i systemów: - urządzeń kotwiczno-cumowniczych; - systemu balastowego i oświetlenia; - systemu alarmowego i organizacji alarmów; - systemów łączności wewnętrznej i zewnętrznej; - systemów wykrywania i ochrony przeciwpożarowej; - sposobie podnoszenia i opuszczania trapu Poza tym oficer powinien być zaznajomiony z lokalizacją środków ratunkowych i sygnałowych oraz sprzętu awaryjnego. Musi też opanować sposób otwierania i zamykania ładowni, co jest bardzo ważne przy niesprzyjających warunkach atmosferycznych, ponieważ sprawne i szybkie zamknięcie ładowni chroni ładunek przed niepożądanym zawilgoceniem. Oficer obejmujący wachtę powinien stawić się na służbę odpowiednio wcześniej, by zapoznać się z bieżącą sytuacją podczas operacji przeładunkowych. Musi być zdolny do pełnienia wachty oraz stosownie ubrany, zgodnie z wymaganiami danej kompanii. Jeżeli w czasie przekazywania wachty mają miejsce manewry np. przesuwanie statku wzdłuż kei („shifting”) lub przeprowadzana jest poważna operacja ładunkowa, to przekazanie wachty powinno nastąpić po zakończeniu tych działań. Oficer zdający nie powinien przekazać wachty zmiennikowi, jeżeli przypuszcza, że oficer obejmujący nie będzie mógł w pełni efektywnie pełnić wachty. W takim przypadku powinien powiadomić starszego oficera. Oficer obejmujący wachtę powinien upewnić się, że członkowie jego wachty zdolni są do właściwego pełnienia służby. Następujące informacje powinny być przekazane przez oficera zdającego służbę: 1. Głębokość wody w miejscu postoju statku, zanurzenie statku, poziom i czas wysokiej oraz niskiej wody; 2. Zamocowanie cum, ilość cum, wielkość automatycznego naciągu, 3. Stan gotowości siłowni; 4. Zakres prac ładunkowych, plan ładunkowy, rodzaj, ilość i rozkład ładunków, ilość pracujących brygad przeładunkowych;
(…)
… o wschodzie Słońca;
- prawidłowego założenia na cumach osłon przeciwko szczurom i zabezpieczenie przewłok;
- w przypadku temperatur poniżej zera spuszczenie wody z pokładowego rurociągu systemu
p.poż
- kontrola systemów alarmowych na statku np. wykrywania pożarów
- kontrola prawidłowego składowania śmieci;
- nie dopuszczanie cumowania do burty statku obiektów pływających, nie związanych z
obsługą…
… przejść;
- podniesienia/opuszczenia niezbędnych flag i znaków;
- zapalenie świateł pokładowych, sygnałowych, trapowych i wyznaczających długość statku i
ich gaszenie o wschodzie Słońca;
- prawidłowego założenia na cumach osłon przeciwko szczurom i zabezpieczenie przewłok;
- w przypadku temperatur poniżej zera spuszczenie wody z pokładowego rurociągu systemu
p.poż
- kontrola systemów alarmowych na statku…
… statku, osuszania zęz itp.
- zapewnienie właściwej pracy wszystkich systemów i urządzeń związanych z
zachowaniem bezpieczeństwa ppoż. statku i szczelności kadłuba;
- przygotowanie statku i siłowni do manewrów i wyjścia w morze.
Oficer wachtowy, zgodnie z instrukcją starszego oficera, zobowiązany jest do
zorganizowania i nadzoru wszystkich prac związanych z przygotowaniem statku do prac
przeładunkowych…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)