Organizacja wachty morskiej na mostku nawigacyjnym - Albatros

Nasza ocena:

4
Pobrań: 168
Wyświetleń: 2100
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Organizacja wachty morskiej na mostku nawigacyjnym - Albatros - strona 1

Fragment notatki:

Organizacja wachty morskiej na mostku nawigacyjnym. Na statku pasażerskim tss „Albatros” jest stosowany 4-godzinny system wachtowy (4 hrs on – 8  hrs off). W pełnieniu stałych wacht nawigacyjnych bierze udział 3 oficerów nawigatorów ( dwóch  drugich i pierwszy). 20:00 do 24:00 1 drugi oficer  (1st second mate) 24:00 do 04:00 2 drugi oficer  (2nd second mate) 04:00 do 08:00 pierwszy oficer + kadet  (chief navigator + deck cadet) 08:00 do 12:00 1 drugi oficer  (1st second mate) 12:00 do 16:00 2 drugi oficer  (2nd second mate) 16:00 do 20:00 pierwszy oficer + kadet  (chief navigator + deck cadet)   Każdy oficer odpowiada za bezpieczeństwo statku, zarówno w morzu lub porcie, bezpośrednio  przed   Kapitanem.   Przełożonym   wszystkich   oficerów   nawigatorów   jest   również   Staff   Captain,  jednak większość decyzji dotyczących nawigacji statku podejmuje Kapitan  (Master).  Staff Captain  jest   szefem   działu   pokładowego   i   zastępcą   Kapitana,   stąd   jego   zwierzchnictwo   nad   oficerami  nawigatorami.   Wspomnieć   należy   o   Safety   Officer ,   który  odpowiada   ściśle   za   bezpieczeństwo  statku i wszystkich członków załogi. Oficer ten nie pełni jednak wacht na mostku nawigacyjnym  choć jest również nawigatorem  (Chief Officer certificate). Oficer służbę morską pełni na mostku, do każdej wachty jest przypisanych dwóch marynarzy (A/B)  zadaniem których jest prowadzenie ciągłej obserwacji wzrokowej  (lookout). W wypadku  kiedy statek jest  na pełnym  morzu,  jeden  z A/B wykonuje  różne prace w pobliżu  mostka, np. malowanie, konserwacja itp., zawsze jednak jeden jest na mostku wraz z oficerem  wachtowym. W radiostacji, która jest częścią mostka, jest pełniona wachta przez radiooficera. Nawigator na  mostku kontroluje jedynie komunikacje na VHF (zewnętrzną i wewnętrzną), daje mu to możliwość  większego skupienia się na nawigowaniu statkiem. Radiooficerowie pełnią wachty 4-godzinne (4  hrs   on   4   hrs   off),   jednak   w   godz.   od   00:00   do   08:00   radiostacja   jest   zamknięta,   wówczas  obowiązek   pełnej   kontorli   łączność   (GMDSS)   spada   na   nawigatorów   (   pierwszego   i   drugiego  oficera).   Jest  tu pewna  bardzo  istotna  niedogodność,   oficer nawigator   nie  ma  bezpośredniego  dostępu   do   radiostacji,   aby   tam   się   dostać   musi   opuścić   mostek.   Konsola   GMDSS   jest 

(…)

… fireman). W czasie swojej służby
wykonuje on ciągły obchód po całym statku, składa meldunki na mostek drogą radiową. Statek
pasażerski wyposażony jest w wiele systemów kontrolnych. Jednym z podstawowych jest system
przeciwpożarowy. Panel kontrolny znajduje się na mostku. Oficer odbiera każdy alarm i nakazuje
kontrolę strażakowi, który melduje wszystko na mostek. Statki pasażerskie charakteryzują…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz