statki kontenerowe - omówienie.

Nasza ocena:

3
Pobrań: 70
Wyświetleń: 1169
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
statki kontenerowe  - omówienie. - strona 1

Fragment notatki:

Rośnie wielkość statków kontenerowych.
W 1997 roku oddano do eksploatacji pierwszy z serii kontenerowców o ładowności 6600 TEU, w 2004 roku jednostkę o ładowności 8500 TEU, w 2007 pojawiły się statki kontenerowe o ładowności 11 000 TEU i nośności 170 794 DWT (dotychczas wielkość taką miały tylko masowce i zbiornikowce).
Emma Maersk (ładowność 11 000 TEU + 6 statków siostrzanych.
Według Maerska 1 TEU - 1 kontener 20-stopowy załadowany 14 tonami ładunku.
Według metody IMO Emma Maerska ma ładowność 14500 TEU - różnie załadowane kontenery.
11 dźwigów musi pracować nad Emmą Maersk, żeby statek ten stał w porcie co najwyżej 1,5 dna - trzeba go szybko obsługiwać, żeby na siebie zapracował.
Twist Lock - rygiel mocujący kontener jeden do drugiego (ręcznie zamykany).
Bardzo wysoka dynamika przewozów.
Szacuje się, że morskie przewozy kontenerowe w latach 1980 - 2008 wzrosły ponad 12-krotnie.
W 2008 r. - 139,2 mln TEU
W 1997 r. - 50,8 mln TEU
W 1980 r. - 11,4 mln TEU
W 2007 roku najwięcej ładunków przewieziono na szlakach pomiędzy:
Ameryką Północną a Chinami i krajami Azji Południowo-Wschodniej (33,9 mln TEU)
Europą a Chinami i krajami Azji Południowo-Wschodniej (27,3 mln TEU)
Europą a Ameryką Północną (14,6 mln TEU)
Na pozostałych szlakach (63,6 mln TEU)
Na skutek dokonywanych inwestycji, fuzji i przejęć coraz mniejsza grupa globalnych armatorów dysponuje coraz większym potencjałem przewozowym oraz udziałem w rynku morskich przewozów kontenerowych.
Maersk - Dania
MSC - Europa
CMC GM - Francja
Evergreen - Tajwan
APL - USA
Hapag-Lloyd - Niemcy
CSAV Group - Chile - gównie statki czarterowane
COSCO - Chiny
SCSC - Chiny
Hanjin - Korea Południowa
Nie tylko dominują, ale i współpracują ze sobą. W UE konferencje żeglugowe do portów UE wstępu nie mają. UE pozwala na pewną formę współpracy armatorów kontenerowych.


(…)


Rośnie wielkość statków kontenerowych.
W 1997 roku oddano do eksploatacji pierwszy z serii kontenerowców o ładowności 6600 TEU, w 2004 roku jednostkę o ładowności 8500 TEU, w 2007 pojawiły się statki kontenerowe o ładowności 11 000 TEU i nośności 170 794 DWT (dotychczas wielkość taką miały tylko masowce i zbiornikowce).
Emma Maersk (ładowność 11 000 TEU + 6 statków siostrzanych.
Według Maerska 1…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz