Alianse - omówienie.

Nasza ocena:

3
Pobrań: 49
Wyświetleń: 1267
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Alianse - omówienie. - strona 1 Alianse - omówienie. - strona 2

Fragment notatki:

Alianse :
Dotyczą one obsługi już nie tylko jednego serwisu żeglugowego, ale wielu, stąd ich charakter globalny. Alianse zapewniają wspólną eksploatację statków, polegająca na koordynacji salingów, doborze portów i częstotliwości rejsów. Na statkach armatorów wchodzących w skład aliansu dokonuje się wzajemnego frachtowania stanowisk kontenerowych.
Do największych należą CKHY Alliance, Grand Alliance oraz The New World Alliance.
Konsorcja kontenerowe na szlakach z/do europy w 2009 roku.
Przeładunki kontenerów w 15 największych portach świata w latach 2007-2009 w mln TEU Dźwigi do obsługi kontenerów w porcie - 1 kontener na 2 minuty Orhus - konkurent polskich portów Spreader - trzyma kontener, może obsługiwać 2 kontenery 20' W Rotterdamie i Hamburgu sterowane w pełni automatycznie terminale - bardzo drogie na razie zawodne. Rich stacker - do podnoszenia i jeżdżenia z kontenerami - bardzo przydatne na małych terminalach Największe porty stały się kluczowymi centrami przeładunkowo-logistycznymi, pozostałe natomiast przejęły rolę portów dowozowych do portów rozdzielczych (tzw. hubów). Daje to szansę egzystencji portom lokalnym dzięki morskim serwisom dowozowo-odwozowym - feeder service. Maersk zawija do Gdańska od 2009 roku ze statkami 6600 TEU - Gdańsk jako port hubowy dla portów bałtyckich. Maersk przywozi ładunku z Chin do Gdańska, a z Gdańska trafiają one do innych portów - pierwszy port centralny na Bałtyku. W Gdyni mamy dwa terminale kontenerowe: Bałtycki Terminal Kontenerowy - stary Gdynia Contai ner Terminal S.A. - nowa inwestycja Hutchison Port Holding (jest mniejszy, ale rozwija działalność) W Gdańsku mamy dwa terminale kontenerowe: Stary - ograniczone możliwość przeładunkowe - 100 000 TEU rocznie - brak miejsca na rozbudowę Nowy - Port Gdański - terminal w Gdańsku w Porcie Północnym - Deep Water Container Terminal (wysypany na wodzie, głębokowodny). Inwestują w niego Australijczycy. Został oddany do użytku 4 lata temu. W przyszłości ma być przeładowywanych milion TEU rocznie. Szczecin - najmniejszy terminal - źle położony (głęboko w lądzie i blisko Hamburga). W szczecinie budowany jest nowy terminal, inwestycja trwa. Ostrów Grabowski terminal kontenerowy - 100 000 TEU Terminal w Świnoujściu został zlikwidowany. Przeładunki kontenerów w portach polskich w latach 2003-2009 2003 2004 2005

(…)

…. Polska
Sprawna i szybka obsługa statków w portach zależy w ogromnej mierze od efektywnej organizacji dowozu i odwozu ładunków.

... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz