W ramach konsorcjum zabronione jest:
Ustalanie jednolitych cen za przewozy liniowe
Podział rynków lub klientów
Ograniczenie ładowności tonażu niezwiązane ze zmianą popytu i podaży
Łączny udział wszystkich członków konsorcjum w rynku, na którym prowadzą działalność (niezależnie od tego, czy w ramach konsorcjum, czy indywidualnie) nie może przekraczać 30% obliczanych na podstawie liczby przewożonych TEU lub ton frachtowych.
Nie można ograniczać podaży, żeby ceny wzrastały.
Frachtowanie stanowisk kontenerowych (slot exchange)
Polega na tym, że 2 lub więcej armatorów dzieli przestrzeń ładunkową swoich statków na sloty (stanowiska), które są traktowane jako wspólny potencjał przewozowy, rozdzielany następnie na poszczególnych partnerów, których troską pozostaje zapełnienie tych miejsc kontenerami. Załadowcy mają zatem do czynienia z różnymi gestorami slotów na tym samym statku, którzy mogą nawet konkurować między sobą ceną i jakością usług.
Wskutek powyższego na jednym statku są przewożone kontenery o różnych cenach.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)