Zasady bezpiecznego mocowania kontenerów na statkach specjalistycznych i na statkach nieprzystosowanych. - Do mocowania kontenerów mogą być stosowane łączniki skrętne i mostkowe, odciągi, uchwyty specjalne, kliny, rozpory itp. Elementy. Dopuszcza się stosowanie specjalnych konstrukcji takich jak ramy kratownicowe lub wolno stojące prowadnice. - Kontenery rozmieszczone na pokładzie i narażone na zalewanie wodą powinny być mocowane do stałych elementów statku za pomocą łączników skrętnych lub odciągów o takiej wytrzymałości, aby była dodatkowo uwzględniona siła wyporu kontenera. - Kontenery zamocowane przy pionie dziobowym powinny być zabezpieczone przed działaniem fal specjalną osłoną (falochronem). - Kontenery przewożone na pokładzie w jednej warstwie należy mocować do gniazd pokładowych za dolne naroża zaczepowe. - Kontenery rozmieszczane w ilości 6 lub więcej warstw powinny być umieszczone w prowadnicach tworzących komory kontenerowe. a) Osprzęt stały może być: na pokładzie( gniazda typu „stopa słonia” i gniazda do mocowania kontenerów), na podłodze ładowni(prowadnice, zaczepy), na ścianach-na grodziach i wręgach (zaczepy pierścieniowe, śruby oczkowe), b) Osprzęt ruchomy, czyli przenośny: łańcuchy, odciągi linowe, odciągi prętowe, ściągacze, napinacze łańcuchów.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (1)
Kuba napisał(a):
2018-06-05 13:52:29
luks informacje o kontenerach daje lapke w gore