Metodyka edukacji wizualnej i kulturalnej - strona 2

note /search

Kształtowanie się metod nauczania

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Metodyka edukacji wizualnej i kulturalnej
Pobrań: 56
Wyświetleń: 980

23.RYS HISTORYCZNY KSZTAŁTOWANIA SIĘ METOD NAUCZANIA +nauczanie rysunku: 1.Eymont: -podstawa działania plastycznego: studia i obserwacja zmiennej natury -za pomocą rysunku pokazujemy przeżycia osobiste tworzącego i modela -rysunek, jako środek do poznania prawdy o naturze -bezpośrednie poznani...

Rysunek i edukacja plastyczna - rozwój

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Metodyka edukacji wizualnej i kulturalnej
Pobrań: 84
Wyświetleń: 1029

27. RYSUNEK I EDUKACJA PLASTYCZNA W U.S.A. NA PRZEŁOMIE XIX I XX WIEKU (Nowe wychowanie, John Dewey, rysunek w metodzie Mary Prang, metoda Jamesa Liberty Tadd'a, cele elementarnego wychowania artystycznego) NOWE WYCHOWANIE poszanowanie dziecka, troska o jego prawa do swobodnego i indywidualnego r...

Sposoby uczenia się

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Metodyka edukacji wizualnej i kulturalnej
Pobrań: 77
Wyświetleń: 1225

9. SPOSOBY UCZENIA SIĘ UCZENIE SIĘ PRZEZ PRZYSWAJANIE pogląd historycznie najstarszy metoda ta polega na pobieraniu przez ucznia gotowych informacji, które w stanie usystematyzowanym ma pozostawić w pamięci zapamiętywanie - najważniejsza czynność poznawcza wynikiem takiego nauczania jest wyćw...

Struktura uzdolnień plastycznych dzieci

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Metodyka edukacji wizualnej i kulturalnej
Pobrań: 63
Wyświetleń: 840

11. STRUKTURA UZDOLNIEŃ PLASTYCZNYCH DZIECI bardzo wcześnie przejawiają zaciekawienie, zainteresowanie i upodobanie do przedmiotów bogatych kolorystycznie i formalnie (to samo dotyczy tworów przyrody, np. ciekawych kamyków, muszelek, korzeni itp.) z pasją manipulują różnego rodzaju odpadkami, re...

Style nauczania i uczenia się

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Metodyka edukacji wizualnej i kulturalnej
Pobrań: 112
Wyświetleń: 1211

8. STYLE NAUCZANIA I UCZENIA SIĘ Style uczenia się to właściwości indywidualne wpływające na uczenie się w sytuacjach szkolnych. Style uczenia się i nauczania to określone preferencje w zakresie organizacji procesu przyswajania i przekazu wiedzy oraz umiejętności nauczyciel powinien uwzględnić ...

Koncepcje wychowania plastycznego - porównanie

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Metodyka edukacji wizualnej i kulturalnej
Pobrań: 42
Wyświetleń: 742

19.TRADYCYJNA I WSPÓŁCZESNA KONCCEPCJA WYCHOWANIA PLASTYCZNEGO-ANALIZA I PORÓWNANIE Tradycyjne: Uczeń tworzy według narzuconego mu schematu przez nauczyciela Stosuję wzory, szablony lub nawet tworzy kopię już stworzonego dzieła Stosowane praktyki nie są dostosowane do wieku dziecka, często zbyt...

Warunki rozwoju uzdolnień plastycznych

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Metodyka edukacji wizualnej i kulturalnej
Pobrań: 14
Wyświetleń: 644

12.WARUNKI ROZWOJU UZDOLNIEŃ PLASTYCZNYCH Wykrywanie i pielęgnowanie uzdolnień plastycznych: •określenie typu uzdolnienia plastycznego 1. MARTWA NATURA lub pojedynczy przedmiot o skomplikowanych elementach formy czy dekoracji •a) próba kopi (określamy poziom spostrzegania i zdolność obserwacji)...

Wychowanie plastyczne dzieci

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Metodyka edukacji wizualnej i kulturalnej
Pobrań: 14
Wyświetleń: 623

25. WYCHOWANIE PLASTYCZNE DZIECI (II połowa XIX w., Maria Montessori) Chodzi o uniwersalny rozwój dotyczący zarówno umysłu, ciała, ale też duszy i kultury człowieka. Pobudza swobodną, niezamierzoną dziecięcą twórczość i samodzielne dzia...

Wychowanie plastyczne

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Metodyka edukacji wizualnej i kulturalnej
Pobrań: 196
Wyświetleń: 910

28. WYCHOWANIE PLASTYCZNE - XXw. ( S. Matzke, I. Misky, C. Freinet, S. Szuman, K. Homolacs, Z. Radnicki, J. Bruner) a. S. Matzke oraz I. Misky preferowali w wychowaniu plastycznym swobodę i indywidualizm, stawiając jednak na swobodne powielanie schematów narysowanych na tablicy. W późniejszych k...

Zasady nauczania

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Metodyka edukacji wizualnej i kulturalnej
Pobrań: 385
Wyświetleń: 1806

2. ZASADY NAUCZANIA - normy postępowania dydaktycznego, których przestrzeganie pozwala nauczycielowi zaznajomić uczniów z podstawami usystematyzowanej wiedzy, rozwijać ich zainteresowanie i zdolności poznawcze, wpajać im określone poglądy i przekonania oraz wdrażać do