Metodyka edukacji wizualnej i kulturalnej - strona 3

note /search

Środki dydaktyczne - funkcje i podział

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Metodyka edukacji wizualnej i kulturalnej
Pobrań: 476
Wyświetleń: 2520

7. ŚRODKI DYDAKTYCZNE To przedmioty materialne, które dostarczając uczniom określonych bodźców oddziałujących na ich wzrok, słuch, dotyk, ułatwiają im bezpośrednie i pośrednie poznawanie rzeczywistości, dzięki czemu usprawniają proces nauczania - uczenia się, a przez to wpływają korzystnie na jeg...

Metodyka edukacji wizualnej - pojęcia

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Metodyka edukacji wizualnej i kulturalnej
Pobrań: 63
Wyświetleń: 763

1. DEFINICJE PODSTAWOWYCH POJĘĆ 1.Dydaktyka (ogólna, szczegółowa) 2.Uczenie się (bezpośrednie, pośrednie) 3.Nauczanie 4.Kształcenie 5.Samokształcenie 1.Dydaktyka (ogólna, szczegółowa) [ `pouczający'- didaktikos; `uczę'- didasko ] To nau...

Edukacja plastyczna do 1914 r.

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Metodyka edukacji wizualnej i kulturalnej
Pobrań: 0
Wyświetleń: 616

21. EDUKACJA PLASTYCZNA DO 1914 r. NAUKA RYSUNKU - PRZEGLĄD - pomocnicza funkcja rysunku (zapis przy projektowaniu dzieł malarskich, architektonicznych, rejestrowanie rozwiązań technicznych), - kopiowanie dziel uznanych za piękne (średniowiecze), zastosowanie się do rad i wiedzy mistrza przy wyk...

Fazy rozwojowe ekspresji plastycznej

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Metodyka edukacji wizualnej i kulturalnej
Pobrań: 301
Wyświetleń: 2058

10. FAZY ROZWOJOWE EKSPRESJI PLASTYCZNEJ DZIECI I MŁODZIEŻY V.LOWENFELD dostrzega ogromną rolę plastyki w wychowaniu (działanie na zmysły, rozwijanie postawy twórczej, odmienne niż typowo szkolne „zbieranie informacji”) SZTUKA jest dla dziecka środkiem wyrazu myśli i przeżyć dziecko widzi świat...

Formy organizacyjne kształcenia

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Metodyka edukacji wizualnej i kulturalnej
Pobrań: 931
Wyświetleń: 2611

5. Formy organizacyjne kształcenia Podział form ze względu na kryterium miejsca podział form ze względu na ilość osób 1. MIEJSCE Zajęcia dydaktyczne szkolne Klasowo-lekcyjne Laboratoryjne Warsztatowo-produkcyjne świetlicowe Zajęcia dydaktyczne pozaszkolne (pozalekcyjne)

Techniki plastyczne

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Metodyka edukacji wizualnej i kulturalnej
Pobrań: 35
Wyświetleń: 1036

13. TECHNIKI PLASTYCZE TECHNIKA RYSUNKOWA: rysowanie ołówkiem,kredą, węglem, patykiem, pędzlem, pisakami, Rysunek lawowany, świecą, wydrapywanka. TECHNIKI MALARSKIE: malowanie na sucho - kredkami ołówkowymi i świecowymi,

Treści kształcenia

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Metodyka edukacji wizualnej i kulturalnej
Pobrań: 154
Wyświetleń: 1344

4. TREŚCI KSZTAŁCENIA Podstawa programowa plan nauczania program nauczania pedagogiczne teorie doboru treści kształcenia 1. Podstawa programowa to obowiązkowy na danym etapie edukacyjnym zestaw treści nauczania oraz umiejętności, kt...

Nowoczesne formy kształcenia - warsztat

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Metodyka edukacji wizualnej i kulturalnej
Pobrań: 49
Wyświetleń: 1722

18. WARSZTAT JAKO NOWOCZESNA FORMA KSZTAŁCENIA Definicja: Warsztat to nowoczesna jednostka dydaktyczna, sposób kształcenia w procesie, spotkanie, sytuacja twórcza, a jednocześnie technika pracy oparta o zasadach dobrowolnego uczestnictwa. (Warsztaty: pedagogiczny, artystyczny, edukacyjno-artysty...

Wychowanie plastyczne - przełom XIX i XX w.

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Metodyka edukacji wizualnej i kulturalnej
Pobrań: 14
Wyświetleń: 721

26. WYCHOWANIE PLASTYCZNE NA PRZEŁOMIE XIX i XX NOWE WYCHOWANIE - poszanowania dziecka, troska o jego prawa do swobodnego do swobodnego, indywidualnego rozwoju - zamiast systematyczności - swoboda - im bardziej indywidualne prace, tym lepiej - nie pokazuje się innych prac dzieci i dzieł sztuki, a...

Wychowanie plastyczne a potrzeby społeczne

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Metodyka edukacji wizualnej i kulturalnej
Pobrań: 42
Wyświetleń: 644

14. WYCHOWANIE PLASTYCZNE W ŚWIETLE POTRZEB SPOŁECZNYCH I PROPOZYCJI (S. Kościelecki) koncepcja edukacji plastycznej człowieka w sytuacji cywilizacji naukowo-technicznej i dominacji obrazu jako symbolu i znaku informacyjnego, obecnego na każdym kroku. odbywa się ona w bezpośrednim kontakcie z pr...