Dydaktyka - strona 2

note /search

Formy organizacyjne - omówienie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Dydaktyka
Pobrań: 504
Wyświetleń: 2513

formy organizacyjne - formy kształcenia - formy nauczania Wskazują: jak organizować pracę dydaktyczną stosownie do tego, kto, gdzie i w jakim celu ma być przedmiotem kształcenia KRYTERIA PODZIAŁU FORM NAUCZANIE JEDNOSTKOWE I ZBIOROWE ...

Komisje ekspertów - omówienie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Dydaktyka
Pobrań: 7
Wyświetleń: 497

Komisje ekspertów - analizują stan edukacyjny swojego kraju, opisują i proponują zmiany. W Polsce 2 komisje: Lata '70 - prof. Szczepański → RAPORT O STANIE OŚWIATY 4 możliwe wersje naprawy systemu szkolnego; czwartą pozycję (komitet jej nie polecał) wcielono w życie; Lata '90 - prof. Kupisiewicz ...

Kształcenie wielostronne - omówienie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Dydaktyka
Pobrań: 490
Wyświetleń: 1897

Kształcenie wielostronne / nauczanie wielostronne Teoria mówi: szkoła powinna oddziaływać na i rozwijać stronę intelektualna emocjonalna i praktyczną człowieka. Funkcje teorii kształcenia wielostronnego które uwzględniają ; AKTYWNOŚĆ INTELEKTUALNA AKTYWNOŚĆ EMOCJONALNA AKTYWNOŚĆ PRAKTYCZNA wym...

Model tradycyjny nauczania - omówienie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Dydaktyka
Pobrań: 98
Wyświetleń: 1155

MODEL TRADYCYJNY NAUCZANIA CEL: wykształcenie silnego moralnie charakteru nauczanie wychowujące nie można oddzielać wychowania od nauczania (wola i charakter rozwija się z rozumem) życie psychiczne składa się z wyobrażeń czyli reali nie tylko teoria, Herbart korzysta z wielu nauk umysł jest czy...

Niepowodzenia szkolne - omówienie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Dydaktyka
Pobrań: 525
Wyświetleń: 1918

niepowodzenia szkolne Sytuacje w których występują wyraźne rozbieżności pomiędzy wymaganiami wychowawczymi i dydaktycznymi szkoły, a zachowaniem uczniów (postępami) Podział niepowodzeń szkolnych UKRYTE JAWNE Występują gdy nauczyciel nie dostrzega braku w wiadomościach itp. mimo, że braki takie i...

Treści kształcenia - omówienie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Dydaktyka
Pobrań: 77
Wyświetleń: 672

O treściach kształcenia decydować powinny - wymagania społeczne - potrzeby i zainteresowania dziecka - podział nauk - dostosowanie człowieka do życia we współczesnym świecie; - przeżycie w dzisiejszym świecie - problemy globalne programy Ameryki (→świat jest piękny) → u nas się straszy (płuca zni...

Planowanie pracy dydaktycznej - omówienie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Dydaktyka
Pobrań: 966
Wyświetleń: 1981

planowanie pracy dydaktycznej Gruntownie przemyślane przewidywanie przebiegu i rezultatów określonych procesów zgodnie z projektem czynności, który obejmuje listę zadań + wskazuje realizatorów, metody i środki urzeczywistnienia tych zadań. Chroni nauczyciela od przypadkowości i chaotyczności dział...

Po co do szkoły - światopogląd - omówienie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Dydaktyka
Pobrań: 49
Wyświetleń: 665

Po co do szkoły? Światopogląd [→ ocena wypływająca z własnych przekonań i wartości; rozpoznawany po zachowaniu] Zdolności poznawcze (rozwijanie ich) Wiedza Umiejętność samokształcenia Rozwój zainteresowań i zdolności twórczych Przygotowanie do działania Rzeczowa strona celów kształcenia (wg. ...

Progresywizm - omówienie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Dydaktyka
Pobrań: 378
Wyświetleń: 1141

PROGRESYWIZM - DYDAKTYKA DEWEY NOWA SZKOŁA STARA SZKOŁA SPECYFIKA pobudza do myślenia zaspokaja naturalną ciekawość kształci aktywność i chęć + działanie Sprzyja bierności ucznia Uczy szablonowo Ogranicza zdolności dziecka PROGRAM I METODY Nauczanie praktycznego posługiwania się narzędzia...

Szkoły alternatywne - omówienie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Dydaktyka
Pobrań: 826
Wyświetleń: 1855

PRZYKŁADOWE SZKOŁY ALTERNATYWNE * OWIDIUSZ DECROLY (1871 - 1932) psycholog i pedagog, opracował metody pracy z dziećmi opóźnionymi i normalnymi (Grzegorzewska korzystała z jego metod!), w 1914r. założył Fundację Ognisko Sieroce SZKOŁA DLA ŻYCIA PRZEZ ŻYCIE! przygotowanie dzieci do życia w społ. ...