Dydaktyka - strona 3

note /search

Strategie nauczania - omówienie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Dydaktyka
Pobrań: 343
Wyświetleń: 1267

strategie nauczania (okoń) A ASOCJACYJNA gotowa wiedza + pamięć P PROBLEMOWA kierowanie wywołaniem sytuacji problemowej, aktywne uczenie się przez rozwiązywanie problemów pytania problemowe eksperymenty O OPERACYJNA / ĆWICZENIOWA / DZIAŁANIOWA czynności manualne + intelektualne działalnoś...

System herbartowski - omówienie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Dydaktyka
Pobrań: 602
Wyświetleń: 2954

system herbartowski ­→ system tradycyjny Od czasów Herbarta nie wymyślono lepszego sposobu nauczania wiedzy biernej (podanie i przyswojenie przez ucznia). Herbart zostawił SYSTEM TEORII NAUCZNIA; podstawy są z innych nauk - filozofia i psychologia, ale nie bardzo było skąd brać. Rozwój nauk dopiero...

Systemy dydaktyczne - omówienie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Dydaktyka
Pobrań: 448
Wyświetleń: 2065

SYSTEMY DYDAKTYCZNE: dydaktyka tradycyjna (herbartowska) dydaktyka progresywistyczna (Nowego Wychowania) dydaktyka współczesna Już starożytni Grecy mówili o poznaniu świata, jak poznajemy, jaki wpływ edukacji. Filozofia - różnie o edukacji, np. determinizm neguje w ogóle edukację, determinizm r...

Treść kształcenia - omówienie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Dydaktyka
Pobrań: 1057
Wyświetleń: 2702

TREŚĆ KSZTAŁCENIA Całokształt wiadomości, umiejętności z różnych dziedzin rzeczywistości, przewidziany do realizacji w procesie kształcenia. Ogół uporządkowanych wiadomości niezależnych od uczniów Ogół sytuacji pedagogicznych kierowanych na pożądane zmiany w osobowości ucznia, które można określi...

Treści kształcenia - omówienie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Dydaktyka
Pobrań: 161
Wyświetleń: 1540

Treści kształcenia - wszystko to, z czym uczeń styka się w szkole (Am.). tylko to, co jest hasłem programowym. Kryterium doboru treści kształcenia: wiek rozwojowy (wymagania psychologiczne) wymagania społeczne rozwój nauki (poziom wiedzy naukowej) cele kształcenia pedagogiczne teorie doboru tr...

System regulacyjny - omówienie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Dydaktyka
Pobrań: 14
Wyświetleń: 504

Według teorii poznawczej działanie systemu regulacyjnego (funkcje osobowości) to działania sieci poznawczej, sieci operacyjne i sieci wartości. Osobowość jest wynikiem stopniowo harmonizującej się całości, której podstawowymi funkcjami są: poznawanie świata i siebie (aktywność intelektualna) prze...

Wychowanie - omówienie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Dydaktyka
Pobrań: 329
Wyświetleń: 1960

Wychowanie ma na celu wprowadzenie zmiany w wychowaniu; zmiany w zakresie: wychowania fizycznego, estetycznego, moralnego(etycznego) i intelektualnego. Pedagogika zajmuje się wychowaniem (poprzez zmiany), a także samą sobą (jak określać cel, jakie metody stosować). Pedagogika: → ogólna → kształce...

Zasada ustawiczności - omówienie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Dydaktyka
Pobrań: 56
Wyświetleń: 574

Zasada ustawiczności - żaden szczebel edukacji nie daje wykształcenia wystarczającego do końca życia. Trzeba nauczyć człowieka, by sam się dalej uczył, rozbudzić motywację. Zasada drożności - Poziomej System edukacyjny musi być tak zorganizowany, aby człowiek, który musi przerwać edukację, mógł j...

Zasady kształcenia - omówienie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Dydaktyka
Pobrań: 77
Wyświetleń: 714

ZASADY KSZTAŁCENIA Zasada: zbiór najbardziej ogólnych twierdzeń z danej dziedziny wiedzy; norma postępowania wyprowadzona w sposób nienaukowy, ale zgodna ze zwyczajem, tradycją, wyznawaną ideologią; teza wywiedziona z jakiejś doktryny naukowej - której twórca chciałby tę zasadę uczynić podwaliną...

Zasady nauczania - omówienie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Dydaktyka
Pobrań: 161
Wyświetleń: 1302

ZASADY NAuczania - normy obligatoryjne wg Kupisiewicza są to pewne normy postępowania dydaktycznego, których przestrzeganie umożliwia nauczycielowi zapoznawać uczniów z podstawami usystematyzowanej wiedzy, rozwijać ich zainteresowania oraz zdolności poznawcze, wpajać naukowy pogląd na świat i wdra...