ZASADY NAuczania - normy obligatoryjne
wg Kupisiewicza
są to pewne normy postępowania dydaktycznego, których przestrzeganie umożliwia nauczycielowi zapoznawać uczniów z podstawami usystematyzowanej wiedzy, rozwijać ich zainteresowania oraz zdolności poznawcze, wpajać naukowy pogląd na świat i wdrażać do samokształcenia
wg Okonia
zasady nauczania to ogólne normy postępowania dydaktycznego określające jak należy wcielać w życie cele dydaktyczne
Zasady Kupisiewicza
zasada systematyczności
zasada poglądowości
zasada samodzielności
zasada związku teorii z praktyką
zasada efektywności
zasada przystępności
zasada indywidualizacji i uspołecznienia
zasada operatywności wiedzy uczniów
zasada trwałości wiedzy
Zasady zawierają odpowiedź na pytania:
→ dlaczego powinno się postępować w taki a nie inny sposób?
→ dlaczego powinno się stopniować trudności? i inne
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)