To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
strategie nauczania (okoń)
A
ASOCJACYJNA
gotowa wiedza + pamięć
P
PROBLEMOWA
kierowanie wywołaniem sytuacji problemowej, aktywne uczenie się przez rozwiązywanie problemów pytania problemowe
eksperymenty
O
OPERACYJNA / ĆWICZENIOWA / DZIAŁANIOWA
czynności manualne + intelektualne
działalność praktyczna
aktywne uczenie się
E
EMOCJONALNA
rozwój procesów emocjonalnych
eksponowanie wartości moralnych, estetycznych
pomiar dydaktyczny
Teoria pomiaru dydaktycznego wyrasta obecnie na dyscyplinę o zasięgu światowym.(...) miedzy innymi autorem dzieła o rozgłosie międzynarodowym na temat teorii testów jest uczony szwedzki, David Magnusson, prof psychologii na uniwersytecie York w Toronto. w podstawowym dziele przedstawia on takie elementy teorii testów: - teoretyczne podstawy pomiaru różnic indywidualnych -metody ustalania tych pomiarów, ich rzetelność i trafność -sposoby praktycznego wykorzystywania wiedzy o testach. w miarę rozwoju teoria pomiaru dydaktycznego będzie się zajmować wszechstronną analizą wszystkich sposobów pomiaru,jak tez tworzeniem nowych pomiarów.
7 ogniw okonia
TOK PODAJĄCY
TOK POSZUKUJĄCY
przygotowanie materiału podanie materiału synteza skontrolowanie wyników
sformułowanie problemu uświadomienie sobie w jakiej dziedzinie zachodzi problem postawienie hipotezy werfikacja hipotezy sprawdzenie hipotez: jeśli prawdziwa zastosowanie jej jeśli fałszywa powrót do punktu 3 i jeszcze raz proces.
1.Sformułowanie celu 2.Zapoznanie z nowym materiałem 3.Kierowanie procesem nabywania pojęć 4.Utrwalanie wiadomości 5.Kształtowanie umiejętności i nawyków znaczeń 6.Powiązanie teorii z praktyką 7.Kontrola i ocena wyników kształcenia
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)