To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
MODEL TRADYCYJNY NAUCZANIA
CEL: wykształcenie silnego moralnie charakteru
nauczanie wychowujące nie można oddzielać wychowania od nauczania (wola i charakter rozwija się z rozumem)
życie psychiczne składa się z wyobrażeń czyli reali
nie tylko teoria, Herbart korzysta z wielu nauk
umysł jest czynny i twórczy
STOPNIE FORMALNE HERBART, rein, DEWEY
HERBART
JASNOŚĆ
SPOCZYWAJĄCA
ZGŁĘBIANIE
KOJARZENIE
POSTĘPUJĄCE
SYSTEM
SPOCZYWAJĄCY
OGARNIANIE
METODA
POSTĘPUJĄCA
DEWEY - PEŁNY AKT MYŚLENIA
DOPROWADZENIE DO ODCZUCIA TRUDNOŚCI
Odczucie trudności
SFORMUŁOWANIE PROBLEMU
Wykrycie trudności, nazwanie
WYSUNIĘCIE HIPOTEZY DOT. ROZWIĄZANIA PROBLEMU
Wnioskowanie, przypuszczanie
WERYFIKACJA LOGICZNA/ EMPIRYCZNA HIPOTEZY
Weryfikacja hipotez
DZIAŁANIE ZGODNE Z OBRANĄ HIPOTEZĄ
-||-
W PRZYPADKU POPEŁNIENIA BŁĘDU MOŻNA COFNĄĆ SIĘ DO POPRZEDNIEGO PUNKTU
REIN
PRZYGOTOWANIE
wprowadzenie uczniów w temat
PODANIE
podanie nowego materiału
POWIĄZANIE
nowe + stare
ZEBRANIE
synteza zebranego materiału
ZASTOSOWANIE
Opanowanie materiału do stosowania w praktyce
HERBART
- jeśli coś nie działa, nie można cofnąć się do poprzedniego punktu
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)