Kształcenie wielostronne - omówienie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 476
Wyświetleń: 1841
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Kształcenie wielostronne - omówienie - strona 1 Kształcenie wielostronne - omówienie - strona 2

Fragment notatki:

Kształcenie wielostronne / nauczanie wielostronne
Teoria mówi:
szkoła powinna oddziaływać na i rozwijać stronę intelektualna emocjonalna i praktyczną człowieka. Funkcje teorii kształcenia wielostronnego które uwzględniają ;
AKTYWNOŚĆ INTELEKTUALNA
AKTYWNOŚĆ EMOCJONALNA
AKTYWNOŚĆ PRAKTYCZNA
wymaga poznania opisu rzeczywistości i jego wyjaśnienia
poznanie świata i siebie przyswajanie wiedzy przyrodniczej i społecznej nagromadzonej przez ludzkość samodzielne odkrywanie i rozwiązywanie problemów
ocena rzeczywistości rozwój motywacji i życia uczuciowego
przeżywanie wartości i wytwarzanie wartości
pokazuje pewne normy postępowania, przepisy, według których trzeba działać osobisty udział wychowanka w przekształcaniu rzeczywistości poznawanie wzorów przekształcania rzeczywistości
rozwiązywanie nowych problemów praktyczno-technicznych.
Tabela wg Okonia
SPOSOBY UCZENIA SIĘ
METODY NAUCZANIA
SKŁADNIKI TREŚCIOWE
POSTAWY
STRATEGIA DZIAŁANIA
Przyswajanie
Podające
Opisowe
Receptywne
Informacyjna
Odkrywanie
Problemowe
Wyjaśniające
Badawcza
Problemowa
Przeżywanie
Eksponujące
Oceniające
Afektywna
Emocjonalna
Działanie
Praktyczne
Normatywne
Aktywna
Operacyjna
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz