niepowodzenia szkolne - omówienie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 525
Wyświetleń: 1918
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
niepowodzenia szkolne - omówienie - strona 1 niepowodzenia szkolne - omówienie - strona 2 niepowodzenia szkolne - omówienie - strona 3

Fragment notatki:

niepowodzenia szkolne
Sytuacje w których występują wyraźne rozbieżności pomiędzy wymaganiami wychowawczymi i dydaktycznymi szkoły, a zachowaniem uczniów (postępami) Podział niepowodzeń szkolnych
UKRYTE
JAWNE
Występują gdy nauczyciel nie dostrzega braku w wiadomościach itp. mimo, że braki takie istnieją
Nauczyciel stwierdza braki w opanowywanej przez ucznia wiedzy i ocenia je jako niedostateczne
JAWNE OPÓŹNIENIE PRZEJŚCIOWE
WZGLĘDNIE TRWAŁE
Ocena niedostateczna na semestr drugoroczność
odsiew
Powtarzanie klasy
Całkowite przerwanie nauki przed zakończeniem
PRZYCZYNY NIEPOWODZEŃ SZKOLNYCH
SPOŁECZNO - EKONOMICZNE
BIOPSYCHICZNE
DYDAKTYCZNE
Niekorzystna sytuacja rodzinna
Brak odpowiedniej opieki
Niezadowalający stan zdrowia ucznia
Nadmierne obciążenie ucznia pracami domowymi
Złe warunki materialne rodziców
Środowisko społeczne
Różnice w rozwoju umysłowym (między dziećmi w tym samym wieku)
Różnice w warunkach środowiskowych
Różnice między uzdolnieniami i zamiłowaniami uczniów w tym samym wieku
Nieprzestrzeganie zasad higieny szkolnej i psychicznej
Względnie zależne od nauczyciela
Względnie niezależne od nauczyciela
Sztywny, uniformistyczny system nauczania
Niedostateczna praca nauczycieli
Werbalizm
Brak systematycznej kontroli wyników nauczania
TE 3 NA PEWNO DO ZALEŻNYCH OD NAUCZYCIELA
Błędy i usterki metodyczne
Niedostateczna znajomość uczniów
Brak opieki ze strony szkoły nad uczniami opóźnionym i w nauce
Braki tkwiące w pomocach dydakt.
Jednostronny intelektualizm w LO
Ciasny praktycyzm w zawodówkach
Opóźnienia
Ogólne
cząstkowe
Chroniczne
Względnie trwałe
epizodyczne
dydaktyczne Środki zaradcze przeciwdziałania niepowodzeniom

(…)

… zaradcze przeciwdziałania niepowodzeniom
PROFILAKTYKA
(NAUCZANIE PROBLEMOWE PODSTAWOWĄ FORMĄ PRACY NAUCZYCIELA NA LEKCJI
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
TERAPIA PEDAGOGICZNA Uczniowie pracują w kilkuosobowych grupach nad projektem, co
Wdraża ich do wspólnego przezwyciężenia trudności
Stwarza okazję do wymienienia poglądów i wyrabia krytycyzm myślenia
Indywidualne rozmowy nauczycieli z uczniami i rodzicami…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz