Ekonomika mediów - strona 8

note /search

Rynek mediów-opracowanie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 266
Wyświetleń: 1148

RYNEK MEDIÓW Podstawy konkurencji Istotą konkurencji mediów jest rywalizacja o czas i uwagę odbiorców. Pomiar pozycji danego medium na rynku: Media drukowane: nakład, sprzedaż, badania czytelnictwa Radio i TV Telemetria (AGB, OBOP - standar...

Czasopisma-opracowanie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 42
Wyświetleń: 770

CZASOPISMA. DZIAŁANIE W WARUNKACH KONKURENCJI MONOPOLISTYCZNEJ Postępująca specjalizacja, demassification. Wzrost zainteresowania czytelników. Czasopismo - publikacja wydawana okresowo w pewnych stałych terminach (od tygodnika do półrocznika); magazyn - czasopismo ilustrowane o różnorodnej treści ...

Dzienniki-opracowanie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 56
Wyświetleń: 665

DZIENNIKI. KONCENTRACJA W WARUNKACH KURCZĄCEGO SIĘ RYNKU Zmniejszenie się nakładu globalnego oraz jednorazowego. Funkcja komercyjna: zysk, promowanie konsumpcji przez reklamy. Misja społeczna: instrument społecznej i politycznej ekspresji, podstawowe znaczenie ma f. informacyjna. Charakteryst...

Konkurencja rynkowa mediów-opracowanie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 217
Wyświetleń: 959

KONKURENCJA RYNKOWA MEDIÓW Cele modelowe mediów: wzory oficjalne - cele i zadania związane z mediami określone w oficjalnych dokumentach, ustawach, rozporządzeniach, warunkach koncesji/licencji; najogólniejsze społeczne widzenie roli mediów w stosunku do społeczeństwa; wzory komercyjne - związane...

Media jako dobro ekonomiczne i rynkowe-opracowanie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 161
Wyświetleń: 896

MEDIA JAKO DOBRO EKONOMICZNE I RYNKOWE dobro medialne = towary + usługi W gospodarce socjalistycznej→ media jako usługi niematerialne, a więc nie uczestniczyły bezpośrednio w pomnażaniu narodowego bogactwa, co skazywało na margines ich funkcję ekonomiczną. Połączenie umysłowych i fizycznych dział...

Radio-opracowanie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 42
Wyświetleń: 707

RADIO. STRATEGIE PRZETRWANIA przesunięcie radia z poziomu krajowego na poziom lokalny lata 60. i 70. odwrót od technologii AM (amplituda) do FM (częstotliwość) rozwój technologii cyfrowej (Digital Audio Broadcasting - DAB) Pierwsza reklama ...

Telewizja-opracowanie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 126
Wyświetleń: 812

TELEWIZJA Dość ścisła regulacja prawna - kolejność wprowadzania programów, technologia rozpowszechniania, struktura, metody finansowania, wielkość rynku geograficznego, liczba operatorów, zawartość programów. Systemy telewizyjne różnią się stopniem centralizacji, udziałem sektora publicznego i kome...

Teorie angażowania środków finansowych-opracowanie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 77
Wyświetleń: 686

TEORIE ANGAŻOWANIA ŚRODKÓW FINANSOWYCH 1986r., Litman i Bridges, „teoria angażowania środków finansowych” oparta na ekonomicznej analizie działalności dzienników na lokalnych i regionalnych rynkach. Zmienne użyte w badaniach: wielkość personelu redakcyjnego, liczba abonowanych serwisów informacyjn...

Teorie popytu na media i perspektywy badań-opracowanie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 42
Wyświetleń: 406

TEORIE POPYTU NA MEDIA I PERSPEKTYWY BADAŃ Hipoteza stałych wydatków na media →istnieje względnie stała proporcja rozporządzalnego dochodu, który jest przeznaczany przez gospodarstwa domowe na media. McCombs: poziom wydatków konsumpcyjnych ponoszonych przez konsumentów i reklamodawców jest określa...

Wprowadzenie do ekonomiki mediów-opracowanie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 553
Wyświetleń: 1673

WPROWADZENIE DO EKONOMIKI MEDIÓW Przesłanki rozwoju zainteresowań: transformacja systemu mediów w wyniku rozwoju nowych technik komunikowania; segmentacja audytoriów; globalny charakter komunikowania; przemiany społeczne i cywilizacyjne; kryzys starych mediów, sposobu kierowania nimi i organiz...