Radio-opracowanie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 21
Wyświetleń: 644
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Radio-opracowanie - strona 1 Radio-opracowanie - strona 2

Fragment notatki:

RADIO. STRATEGIE PRZETRWANIA
przesunięcie radia z poziomu krajowego na poziom lokalny
lata 60. i 70. odwrót od technologii AM (amplituda) do FM (częstotliwość)
rozwój technologii cyfrowej (Digital Audio Broadcasting - DAB)
Pierwsza reklama radiowa - nowojorska stacja WEAF, 1922r. przed reklamą podstawowym źródłem dochodów stacji radiowych była sprzedaż radioodbiorników :-P
Współczesny rynek radiowy jest mieszaniną wielu rynków działających równolegle. Podstawą tego paralelizmu jest formatowanie stacji.
Formaty radiowe w USA i Kanadzie:
Dorośli/Muzyczne Przeboje (Adult Contemporary/Hit Music)
Albumy Rockowe (Adult Oriented Rock)
Piękna Muzyka (Beautiful Music)
Wielka Orkiestra/Nostalgia (Big Band/Nostalgia) →muza lat 30., 40., 50. Czarna Muzyka (Black Music)
Aktualne Przeboje (Contemporary Hit Radio)
Rock Klasyczny (Classic Rock)
Klasyczny (Classic)
Muzyka Ludowa (Country)
Jazz
Muzyka Środka (Middle of the Road)
Wiadomości (News)
Miejski (Urban Contemporary)
Słowny (Talk)
→chociaż wszystkie stacje działające na danym rynku konkurują ze sobą, to jednak ich odmienne charakterystyki techniczne, format i audytorium celowe powodują, że zakres konkurencji staje się ograniczony, a struktura zbliża się do konkurencji monopolistycznej.
Generalnie rynek lokalny i regionalny mają dla radia znaczenie podstawowe, ale nie w Polsce, gdzie rynek ogólnokrajowy dominuje zarówno pod względem zasięgu, jak i przychodów reklamowych.
Jak badać rynek krajowy?
oszacowanie na podstawie badań liczby słuchaczy odbierających stacje należące do nadawców ogólnokrajowych;
udział sieci radiowych w rynku →liczba stacji należących do sieci + liczba słuchaczy + udział w rynku reklamy osiągany przez każdą z sieci
Rodzaje popytu na usługi radia:
słuchacze →zawartość programowa
reklama
potencjalni właściciele i inwestorzy.
Reklama w radiu komercyjnym - 2/3 rynku reklamy radiowe; reklama ogólnokrajowa - 65%. W USA przeważa lokalna reklama radiowa (3/4). Udział reklamy radiowej - 8-9% reklamy w mediach (dość dużo).
Radio działa w warunkach silnie rozwiniętej konkurencji, która w ramach branży przebiega na kilku poziomach:
wzdłuż linii radio publiczne - radio komercyjne;
w poprzek tej linii wg zasady sieci ogólnokrajowe - stacje lokalne i regionalne;
w obrębie sektora komercyjnego na poziomie ogólnokrajowym i lokalnym i regionalnym.


(…)

…?
Całkowity dochód GD na obszarze jej oddziaływania
Program dobowy / dzienny
Konkurencja
Technologia cyfrowa, DAB, Internet (system Real Audio Video)

... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz