Rynek mediów-opracowanie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 266
Wyświetleń: 1148
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Rynek mediów-opracowanie - strona 1 Rynek mediów-opracowanie - strona 2 Rynek mediów-opracowanie - strona 3

Fragment notatki:

RYNEK MEDIÓW
Podstawy konkurencji Istotą konkurencji mediów jest rywalizacja o czas i uwagę odbiorców.
Pomiar pozycji danego medium na rynku:
Media drukowane:
nakład, sprzedaż, badania czytelnictwa Radio i TV
Telemetria (AGB, OBOP - standardy badań telemetrycznych), radiometria, dzienniczki z repertuarem stacji TV, badania odbioru (badania jakościowe)
Internet
Liczba odwiedzin na stronie
Video, CD, DVD, film
Liczba widzów, wypożyczeń, sell-through (gadżety dołączane do gazet - filmy itp.)
Klasyfikacja rynku (przykłady)
Rynki geograficzne (lokalny, światowy)
Obszary dominującego wpływu
Rynki zamierzone (target market) lub docelowe (realizacja zamierzonego celu)
Znaleźć niszę rynkową, dobrze ja rozpoznać i zrealizować swój cel
Obszar statystyki miejskiej (rynki dobrze zidentyfikowane, określone)
Strefa miejska lub handlu detalicznego (zagadnienie optymalizacji sposobu dystrybucji)
Rynek pierwotny (dostarcza większości dochodów) i rynek wtórny (dostarcza mniejszości dochodów)
TV publiczna czerpie 2/3zysków z reklamy, radio czerpie głównie z abonamentu - rynki pierwotne
Na rynku pierwotnym bardzo dba się o wszystko, dopieszcza, inwestuje.
Na rynku wtórnym funkcjonują rzeczy mocno „przechodzone” Rynek pierwotny to rynek szczególnej troski, bardzo duże zwroty kapitału
Rynek administracyjny
Struktura rynkowa to termin opisujący organizacyjna i konkurencyjną charakterystykę konkretnego rynku, a w szczególności liczbę i wielkość (skalę) rozproszenia nabywców i sprzedawców określonych dóbr i usług.
Elementy struktury rynku
Koncentracja nabywców i sprzedawców (czy są podmioty dominujące, czy sa rozproszone, itp.)
Zróżnicowanie towarów i usług
Bariery wejścia na rynek
Koszty struktury
Integracja pionowa (struktura rozproszona, czy też skupiona wokół danego interesu)
Zasoby rynkowe
Zachowania cenowe
Strategie towarów i usług
Badania i rozwój, (w jakim sensie dana struktura sprzyja lub nie sprzyja rozwojowi rynku)
Reklama i sponsoring (autoreklama)
Działanie rynku
Efektywność techniczna i alokacyjna
Rozwój i postęp (czy rynek jest w fazie dojrzałej, czy też rozwija się
Pełne zatrudnienie zasobów pracy(czy ludzie są zwalniani, czy nie)
Równość (nie ma dużego zróżnicowania zysków)
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz