To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
RYNEK MEDIÓW
Podstawy konkurencji Istotą konkurencji mediów jest rywalizacja o czas i uwagę odbiorców.
Pomiar pozycji danego medium na rynku:
Media drukowane:
nakład, sprzedaż, badania czytelnictwa Radio i TV
Telemetria (AGB, OBOP - standardy badań telemetrycznych), radiometria, dzienniczki z repertuarem stacji TV, badania odbioru (badania jakościowe)
Internet
Liczba odwiedzin na stronie
Video, CD, DVD, film
Liczba widzów, wypożyczeń, sell-through (gadżety dołączane do gazet - filmy itp.)
Klasyfikacja rynku (przykłady)
Rynki geograficzne (lokalny, światowy)
Obszary dominującego wpływu
Rynki zamierzone (target market) lub docelowe (realizacja zamierzonego celu)
Znaleźć niszę rynkową, dobrze ja rozpoznać i zrealizować swój cel
Obszar statystyki miejskiej (rynki dobrze zidentyfikowane, określone)
Strefa miejska lub handlu detalicznego (zagadnienie optymalizacji sposobu dystrybucji)
Rynek pierwotny (dostarcza większości dochodów) i rynek wtórny (dostarcza mniejszości dochodów)
TV publiczna czerpie 2/3zysków z reklamy, radio czerpie głównie z abonamentu - rynki pierwotne
Na rynku pierwotnym bardzo dba się o wszystko, dopieszcza, inwestuje.
Na rynku wtórnym funkcjonują rzeczy mocno „przechodzone” Rynek pierwotny to rynek szczególnej troski, bardzo duże zwroty kapitału
Rynek administracyjny
Struktura rynkowa to termin opisujący organizacyjna i konkurencyjną charakterystykę konkretnego rynku, a w szczególności liczbę i wielkość (skalę) rozproszenia nabywców i sprzedawców określonych dóbr i usług.
Elementy struktury rynku
Koncentracja nabywców i sprzedawców (czy są podmioty dominujące, czy sa rozproszone, itp.)
Zróżnicowanie towarów i usług
Bariery wejścia na rynek
Koszty struktury
Integracja pionowa (struktura rozproszona, czy też skupiona wokół danego interesu)
Zasoby rynkowe
Zachowania cenowe
Strategie towarów i usług
Badania i rozwój, (w jakim sensie dana struktura sprzyja lub nie sprzyja rozwojowi rynku)
Reklama i sponsoring (autoreklama)
Działanie rynku
Efektywność techniczna i alokacyjna
Rozwój i postęp (czy rynek jest w fazie dojrzałej, czy też rozwija się
Pełne zatrudnienie zasobów pracy(czy ludzie są zwalniani, czy nie)
Równość (nie ma dużego zróżnicowania zysków)
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)