Konkurencja rynkowa mediów-opracowanie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 217
Wyświetleń: 959
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Konkurencja rynkowa mediów-opracowanie - strona 1 Konkurencja rynkowa mediów-opracowanie - strona 2 Konkurencja rynkowa mediów-opracowanie - strona 3

Fragment notatki:

KONKURENCJA RYNKOWA MEDIÓW
Cele modelowe mediów:
wzory oficjalne - cele i zadania związane z mediami określone w oficjalnych dokumentach, ustawach, rozporządzeniach, warunkach koncesji/licencji; najogólniejsze społeczne widzenie roli mediów w stosunku do społeczeństwa;
wzory komercyjne - związane są z zawartością mediów, zwł. w części odzwierciedlającej potrzeby i oczekiwania reklamy oraz wszelkie komercyjne związki, w których medium uczestniczy ( w tym cele właścicieli i wydawców); określają potrzebę wypracowywania zysku dla właścicieli;
wzory partykularne - dot. tych elementów zawartości, które uwzględniają szczególne cele i zainteresowania grupy, tworzące bezpośrednio zawartość; w tym zakresie media promują określone poglądy, idee itp.;
wzory nieformalne - odnoszą się do układów i kręgów związanych z danym medium, także finansowo.
Rynek mediów nie funkcjonuje w sposób doskonały. W konkurencji doskonałej popyt jest kształtowany przez: cenę jednostki dobra, cenę dobra substytucyjnego, cenę dobra komplementarnego, gusty konsumentów.
Elastyczność cenowa popytu na rynku reklamy może być inna niż na rynku zawartości, zatem skutki zmiany cen mogą w różny sposób transformować się na rynek reklamy →ostateczne skutki ekonomiczne zmiany cen medium, którego zawartość dostępna jest odpłatnie, są następstwem elastyczności cenowej popytu na rynku zawartości i na rynku reklamy. Podobnie zmiana cen usług reklamowych.
Stosunek substytucyjności.
Krzyżowa elastyczność popytu - relacja między ceną danego medium a ceną jego substytutu. Jeśli 1% zniżka ceny substytutu:
zaowocuje 1 % zniżką popytu na dane medium →krzyżowa elastyczność jest jednostkowa;
spadek popytu o więcej niż 1% →k.e. jest elastyczna
spadek popytu o mniej niż 1% →k.e. jest nieelastyczna
→większa elastyczność krzyżowa to zarazem większa zdolność substytucyjna.
Stosunek komplementarności.
Dwuwymiarowy model typu i czasu użytkowania mediów (Lacy i Simon)
typy zastosowań informacji:
nadzorowanie
podejmowanie decyzji
rozrywka
interakcje społeczne i kulturalne
czas użytkowania info:
krótki termin (tv - czas bezpośrednio związany z oglądaniem, dziennik - 20min przeznaczone na lekturę), np. wyniki meczów, rozgrywek, rysunki, zdjęcia
średni termin - info używana w okresie innym niż ten, w którym użytkownik wszedł w jej posiadanie, np. info i komentarze dot. wyborów
długi termin - info użytkowana wielokrotnie, często stosowana w pracy zawodowej, dot. regulacji prawnych.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz