Teorie angażowania środków finansowych-opracowanie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 77
Wyświetleń: 686
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Teorie angażowania środków finansowych-opracowanie - strona 1 Teorie angażowania środków finansowych-opracowanie - strona 2

Fragment notatki:

TEORIE ANGAŻOWANIA ŚRODKÓW FINANSOWYCH
1986r., Litman i Bridges, „teoria angażowania środków finansowych” oparta na ekonomicznej analizie działalności dzienników na lokalnych i regionalnych rynkach.
Zmienne użyte w badaniach: wielkość personelu redakcyjnego, liczba abonowanych serwisów informacyjnych i usługowych, zakres informowania czytelników.
Dzienniki, które działają w warunkach konkurencji, mają więcej serwisów info i usługowych oraz więcej miejsca poświęcają na informacje, większe zatrudnienie, większa różnorodność tematyczna →to wymaga dodatkowych środków finansowych.
Miara konkurencji - procentowy udział tytułu w ogólnym nakładzie gazet w obszarze jego rozpowszechniania. Intensywna konkurencja - lider ma relatywnie niski udział procentowy w rynku.
Medium znajduje się w stanie równowagi, gdy dochodzi do zrównania możliwości budżetowych (popyt) z gotowością zespołu redakcyjnego do świadczenia usług redakcyjnych (podaż).
S. Lacy rozwinął koncepcję Litmana i Bridges'a →4 kroki postępowania mediów:
wzrost nacisku konkurencji →wzrost poziomu wydatków na zawartość informacyjną; substytucja mediów wymusza poszukiwanie własnej specyfiki zawartości ze strony jednostek mediów; połączenie tendencji substytucyjnej ze strategią różnicowania; →finansowe zaangażowanie
wzrost wydatków →poprawa jakości zawartości; zakłada się transformację nakładów w jakość produktu dziennikarskiego rzetelność, obiektywizm, kompletność;
wzrost jakości →większa użyteczność dla odbiorców; zakłada się korelację między dziennikarskim i społecznym pojęciem jakości; praktycznym wyrazem tej zależności jest wzrost popytu na medium
działanie rynku (poprawa rynkowej pozycji medium).
W miarę nasilania się konkurencji spada liczba publikacji uwzględniających więcej niż jeden punkt widzenia w kontrowersyjnej kwestii. Gazety staja się bardziej wyraziste i jednoznaczne w opiniach.
Analiza pracy dziennikarza (badania Fico). Im większe obciążenie reportera, z tym mniejszej ilości źródeł on korzysta. Wzrost liczby dziennikarzy →wzrost jakości ich pracy, mierzonej przy pomocy tzw. indeksu jakości.
Wątpliwości związane z fazą 3 →dziennikarski indeks jest sensowny w stosunku do prasy opinii, ale nie prasy popularnej, typu „SE”. Dzienniki z różnych miast w obrębie wielkiej aglomeracji - wzrost nacisku konkurencyjnego →wzmożone zainteresowanie prasy sprawami lokalnymi.
Badania Busterny potwierdziły, że konkurencja pozytywnie koreluje z wydatkami lokalnych tv na lokalne serwisy info oraz z ilością czasu poświęcanego lokalnym wiadomościom i programom; większe zainteresowanie zakupem urządzeń do satelitarnego przekazu info.

(…)

….
Elementy wspomagające stosunki konkurencji:
potrzeby odbiorców i tzw. nisze rynkowe →określane przez badania marketingowe i analizy rynku;
innowacje technologiczne (komputeryzacja czynności redakcyjnych, telefonia satelitarna i cyfrowa, itp.);
renta strukturalna - dodatkowe korzyści wynikające z faktu, że media nie funkcjonują na rynku konkurencji doskonałej
→→→
Angażowanie środków finansowych…
… ze znajdowaniem się w pewnej szczególnej sytuacji lub wywołanej konsumpcją określonych dóbr i usług):
informacja/rozrywka
prestiż (związany z korzystaniem z danego medium)
usługi dodatkowe (konkursy, akcje, promocje, działania towarzyszące)
→→→
Faza weryfikacji rynkowej:
poprawa na rynku odbiorców (wzrost/zahamowanie tendencji spadkowej)
rynek reklamy
renta strukturalna (zdobycie znaczącej pozycji na pewnym…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz