Teorie popytu na media i perspektywy badań-opracowanie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 42
Wyświetleń: 406
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Teorie popytu na media i perspektywy badań-opracowanie - strona 1

Fragment notatki:

TEORIE POPYTU NA MEDIA I PERSPEKTYWY BADAŃ
Hipoteza stałych wydatków na media →istnieje względnie stała proporcja rozporządzalnego dochodu, który jest przeznaczany przez gospodarstwa domowe na media.
McCombs: poziom wydatków konsumpcyjnych ponoszonych przez konsumentów i reklamodawców jest określany przez ogólny poziom gospodarki. Wszelkie zmiany w poziomie gospodarki pociągają za sobą równolegle zmiany w wydatkach na media.
→jakkolwiek możliwe są przepływy środków i funduszy między mediami, to jednak nie pojawiają się w istocie nowe fundusze (środki kapitałowe), ponieważ media są względnie stałym elementem produktu krajowego;
→ograniczona zdolność innowacyjna mediów;
→tendencja do nieustannej restrukturyzacji rynków medialnych i to realizowanej na zasadzie relacji wymiany coś za coś →sukces jednych mediów, to niepowodzenie drugich.
Hipoteza strukturalnego pluralizmu jako czynnika rozwoju systemów medialnych; analizy Demersa; pluralizm strukturalny - stopień zróżnicowania instytucjonalnego oraz grup interesu, tj. liczba i zróżnicowanie podmiotów społ. i gosp.;
Hipoteza 1. - względny poziom lub proporcja dochodu narodowego wydatkowanego na reklamę wzrasta w opozycji do hipotezy stałości, jakkolwiek żaden długookresowy stały trend w tym zakresie nie jest konieczny.
Hipoteza 2. - zmiany w poziomie dochodu narodowego pozytywnie korelują ze zmianami w absolutnym poziomie wydatków na reklamę.
Hipoteza 3. - zmiany w pluralizmie strukturalnym pozytywnie korelują ze zmianami w absolutnym poziomie wydatków na reklamę.
Indeks pluralizmu: całkowita liczba ludności + liczba zatrudnionych w nierolniczych działach gospodarki + liczba miast pow. 100000 →w okresach 10-letnich, 1-proc. wzrost indeksu zwiększa o 25% wydatki na reklamę.
Hipoteza 4. - zmiany w pluralizmie strukturalnym pozytywnie korelują ze zmianami w dochodzie narodowym.
Tendencje:
koncentracja mediów
innowacje technologiczne
globalizacja (zawartości mediów, produkcji, technologii, zmiany własnościowe itd.)
1
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz