To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Strategie mediów
Strategie firm medialnych
MAINSTREAM - nie wiemy, czy to, co robimy jest potrzebne, wiemy jednak, ze nie możemy z tego zrezygnować, bo inni też to robią
UPSTREAM - posiadania lub kontrola kluczowych zasobów dla działalności firmy
DOWNSTREAM - zwiększenie wpływu na rynek i stopnia kontroli operacji rynkowych
UP-SCALE - zwiększenie skali działalności, więcej produktów lub usług
UP-SCOPE - obejmowanie różnych dziedzin i branż mediów, dywersyfikacja działalności
Hipoteza stałych wydatków
Poziom wydatków konsumpcyjnych ponoszonych przez konsumentów i reklamodawców jest określony przez ogólny poziom gospodarki. Zmiany w poziomie gospodarki pociągają za sobą równolegle zmiany w wydatkach na media (McCombs 1972)
Konsekwencje:
Media względnie stały element PKB
Ograniczona zdolność absorpcyjna rynku mediów
Ograniczona zdolność innowacyjna mediów
Korelacje:
Dochód p.c. a nakladem dzienników r=0,814 - lata 1918-1943
Liczba TV a nakład dzienników r= -0,89
Konsumpcja dzienników (-0,53), media elektroniczne (0,47) - lata 1968-1977
Wydatki na media w PKB (USA): 3,65 - '63; 3,32 - '80, 4,66 - `89
Nowe pieniądze lat 80 i 90
Pluralizm strukturalny:
Wg Demersa: „… stopień zróżnicowania instytucjonalnego oraz grup interesu…”
≈ liczba podmiotów społecznych i gospodarczych
Hipoteza 1 - względny poziom wydatków na reklamę (do PKB) wzrasta, jakkolwiek nie występuje żaden długotrwały trend
Np. w USA 1850 - 0,36, 1920- 3,20, 1929-1989 ≈ 2,9
Hipoteza 2 - zmiany w poziomie PKB pozytywnie korelują ze zmianami w absolutnym poziomie wydatków na reklamę
≈ 1% wzrostu PKB to 1,11% wzrost reklamy
≈ 1% wzrostu DI (dochód rozporządzalny) to 1,02% przyrostu wydatków na reklamę Hipoteza 3 - zmiany w pluralizmie strukturalnym pozytywnie korelują ze zmianami w absolutnym poziomie wydatków na reklamę.
Indeks /wzrost ludności, zatrudnionych poza rolnictwem, miasta powyżej 100 tys./ 1% to 25% wzrostu wydatków
Hipoteza 4 - zmiany w pluralizmie strukturalnym pozytywnie korelują ze zmianami w PKB ≈ 1% pluralizm to 23% wzrostu PKB lub 13% wzrostu DI.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)