Teoretyczne Podstawy Wychowania - strona 4

note /search

Postawy i błędy rodzicielskie-opracowanie

  • Uniwersytet Łódzki
  • Teoretyczne Podstawy Wychowania
Pobrań: 280
Wyświetleń: 1393

POSTAWY I BŁĘDY RODZICIELSKIE Rodzice i ich postawy rodzicielskie wobec dzieci stanowią ważny element, mający ogromny wpływ na kształtowanie się osobowości dziecka, na jego życie uczuciowe, zachowanie i rozwój intelektualny. Postawa rodzicielska to „tendencja do zachowania się w pewien specyficzny...

Postrzeganie pedagogiki przez różnych badaczy-opracowanie

  • Uniwersytet Łódzki
  • Teoretyczne Podstawy Wychowania
Pobrań: 273
Wyświetleń: 2002

K. SOŚNICKI Postrzegał pedagogikę ogólną jako teorię wychowania. Stosował też nazwę: pedagogika filozoficzna. Wyróżniał 3 elementy składowe wychowania 1)sytuacje wychowawcze wywołujące proces rozwojowy 2)proces rozwojowy 3)rezultat procesu rozwojowego / wychowanie. Sytuacje wychowawcze Sośnicki dzi...

Rodzina-opracowanie

  • Uniwersytet Łódzki
  • Teoretyczne Podstawy Wychowania
Pobrań: 231
Wyświetleń: 1638

RODZINA Rodzina jest jedną z najstarszych, sprawdzonych, wielofunkcyjnych, wielorako uwarunkowanych i niezastępowalnych instytucji wychowawczych. Socjologia uważa rodzinę za najstarszy i najtrwalszy element organizacji społecznej. Rodzina to ...

Socjalizacja, ideologia, indoktrynacja-opracowanie

  • Uniwersytet Łódzki
  • Teoretyczne Podstawy Wychowania
Pobrań: 511
Wyświetleń: 1806

Schemat procesów wychowawczych (cechy konstytutywne wychowania w najszerszym sensie). A. Tchorzewski Wychowanie jako przedmiot badań pedagogicznych: Wszystkie rodzaje działań społecznych, które charakteryzują się owymi trzema cechami konstytutywnymi akomodacją, aproksymacją, indoktrynacją). AKOM...

Szkoła i klasa-opracowanie

  • Uniwersytet Łódzki
  • Teoretyczne Podstawy Wychowania
Pobrań: 28
Wyświetleń: 574

W miarę dorastania człowiek wchodzi w coraz bardziej skomplikowane interakcje z innymi ludźmi. Bardzo ważny jest w tym procesie udział szkoły, a w szczególności klasy szkolnej, która stanowi środowisko społeczne i wychowawcze. W procesie wychowania zachodzi swoista interakcja wychowawcy klasy z wyc...

Tworzenie wiedzy naukowej-kwestie metodologoiczne-opracowanie

  • Uniwersytet Łódzki
  • Teoretyczne Podstawy Wychowania
Pobrań: 140
Wyświetleń: 546

TWORZENIE WIEDZY NAUKOWEJ - KWESTIE METODOLOGICZNE Parmenides z Elei - Peri physeos „O naturze” hodos (z gr. droga) odwołuje się do pojęcia drogi. Droga badania rzeczywistości. Traktat ma strukturę poematu. Podmiot liryczny odbywa wędrów...

Tworzenie wiedzy w pedagogice empirycznej-opracowanie

  • Uniwersytet Łódzki
  • Teoretyczne Podstawy Wychowania
Pobrań: 224
Wyświetleń: 1001

TWORZENIE WIEDZY W PEDAGOGICE EMPIRYCZNEJ (J. Gnitecki) PEDAGOGIKA OGOLNA W KONCEPCJI GNITECKIEGO: ●pedagogika empiryczna (fakty dane - coś istniejącego obecnie, aktualnie rzeczywiste) ●pedagogika prakseologiczna (fakty zadane - nieistniejące obecnie, są tworzone i mają dopiero zaistnieć) ●pedago...

Wprowadzenie do teoretycznych podstaw wychowania-opracowanie

  • Uniwersytet Łódzki
  • Teoretyczne Podstawy Wychowania
Pobrań: 210
Wyświetleń: 1372

Twórcą kultury europejskiej jest nacja Hellenów. Najstarszym terminem określającym wychowanie wg Greków jest THREPSIS-najstarszy termin określający wychowanie. Pojawia się ono już u Homera. Wychowanie jako przekazywanie pewnej kultury to PAIDEIA. Badał je niemiecki filozof - Berner Jegier. THEORIA ...

Fazy rozwoju pedagogiki-opracowanie

  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Teoretyczne Podstawy Wychowania
Pobrań: 2891
Wyświetleń: 5950

Czynniki sprzyjające Centralizacja rozpowszechniania i kontroli paradygmatu funkcjonalnego, poszukiwanie projektu edukacyjnego dla którego punktem odniesienia miał stać się określony ideał człowieka Antagonistyczne postrzeganie świata, zamknięcie się na przenikanie wiedzy Wykluczenie innych nurtów...

Teoretyczne Podstawy Wychowania-pytania i odpowiedzi na kolokwium

  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Teoretyczne Podstawy Wychowania
Pobrań: 476
Wyświetleń: 3206

1. Co to jest funkcja prokreacyjna? to zapewnienie ciągłości rodziny i nie pozwolenie na wyginięcie rodu,wydawanie na świat potomstwa. 2. Style wychowania: Styl demokratyczny (wg. Marii Przetacznikowej)- dziecko wraz z rodzicami i innymi członkami rodziny omawia sprawy codzienne, planuje i organizuj...