Psychologia rozwoju człowieka - strona 4

note /search

Rodzaje korelacji genotyp a środowisko

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Psychologia rozwoju człowieka
Pobrań: 133
Wyświetleń: 2128

RODZAJE KORELACJI GENOTYP A ŚRODOWISKO Pasywna: ludzie otrzymują genotypy skorelowane ze środowiskiem rodzinnym. Reaktywna : ludzie skłaniają innych do reakcji na swoje właściwości genetyczne Aktywna: ludzie poszukują lub tworzą środowiska skorelo...

Stany (statusy) tożsamości wg Jamesa Marcii

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Psychologia rozwoju człowieka
Pobrań: 1358
Wyświetleń: 5866

Stany (statusy) tożsamości wg Jamesa Marcii (1987) Statusy ocenia się za pomocą 2 wymiarów: podejmowania poszukiwań, stawiania pytań (P); zaangażowania, podejmowania ról (Z). OCENA STATUSU KRYZYS Poszukiwanie wiąże się z kryzysem, czyli z momentem w okresie dorastania, w którym stare wartości i de...

Ścieżka do uzależnień

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Psychologia rozwoju człowieka
Pobrań: 98
Wyświetleń: 973

ŚCIEŻKA DO UZALEŻNIEŃ motywy ucieczkowe i motywy poszukiwania BUNT MŁODZIEŃCZY Bunt egoistyczny Bunt altruistyczny Bunt wewnętrzny Bunt zewnętrzny Bunt destrukcyjny Bunt twórczy 10 ZASAD wg IRENY OBUCHOWSKIEJ Zasada akceptacji Zasada wiarygodności Zasada poszanowania intymności Zasada równych zo...

Średnia dorosłość-opracowanie

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Psychologia rozwoju człowieka
Pobrań: 308
Wyświetleń: 1862

ŚREDNIA DOROSŁOŚĆ 35/40 - 55/60 LAT WG Eriksona jest to etap VII . Średnia dorosłość (35 - 60 r. ż.) ZMIANY Wzrok Słuch Węch Smak Mięśnie Wzrost Skóra Włosy CO SIĘ DZIEJE W SFERZE BIOLOGICZNEJ? U kobiet: okres przekwitania - około 50 r. ...

Psychologia rozwoju człowieka-wstępne zagadnienia

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Psychologia rozwoju człowieka
Pobrań: 462
Wyświetleń: 1904

Zagadnienia wstępne Psychologia jako nauka zajmuje się: OPISEM - co, jak? WYJAŚNIENIEM - dlaczego? PROGNOZĄ, PRZEWIDYWANIEM - co się stanie, gdy..? KONTROLĄ ZACHOWAŃ LUDZKICH - co zrobić, żeby…? Psychologia rozwoju człowieka jest nauką teoretyczną i praktyczną „psychologia musi odrzucić oboję...

Zygmunt Freud-teoria rozwoju psychoseksualnego

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Psychologia rozwoju człowieka
Pobrań: 427
Wyświetleń: 1862

Zygmunt Freud (1856 - 1939) Teoria rozwoju psychoseksualnego człowieka PSYCHOANALIZA TO: Teoria psychodynamiczna - z uwagi na założenie istnienia sił motywacyjnych i gry między nimi. Teorią popędów - istnienie sił wewnętrznych kierujących ...

Koncepcja rozwoju psychospołecznego Erika Eriksona

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Psychologia rozwoju człowieka
Pobrań: 546
Wyświetleń: 2170

KONCEPCJA ROZWOJU PSYCHOSPOŁECZNEGO ERIKA ERIKSONA Uważa, że rozwój wynika z interakcji między wewnętrznymi instynktami a zewnętrznymi kulturowymi i społecznymi wymaganiami. Trwa przez całe życie, bo całe życie rozwija się nasze poczucie tożsamości. By dojrzeć, jednostka musi w czasie swego życia p...

Okres poschematyczny

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Psychologia rozwoju człowieka
Pobrań: 21
Wyświetleń: 1176

OKRES POSCHEMATYCZNY Rośnie krytycyzm. Rozwój w ujęciu bryły, perspektywy, poprawia kompozycja rysunku. Naśladowania prac zapoznanych twórców, związane z niewiarą we własne możliwości. Rysunek jest celowo prymitywizowany (deformacja, karykatura

Poród-opracowanie tematu

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Psychologia rozwoju człowieka
Pobrań: 98
Wyświetleń: 728

PORÓD Narodziny dziecka można uważać, w zależności od tego, jakich sformułowań używa dana kultura, za doświadczenie niebezpieczne i bolesne, ciekawe i zajmujące, zwyczajne i umiarkowanie ryzykowne lub takie, któremu towarzyszą ogromne nadprzyrodzone niebezpieczeństwa ( Margaret Mead, 1967). SYGNAŁY...

Późne dzieciństwo-wiek szkolny

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Psychologia rozwoju człowieka
Pobrań: 231
Wyświetleń: 1169

PÓŹNE DZIECIŃSTWO Wiek szkolny (6- 12 r. ż.) TO PODWALINY PRZYSZŁEJ KREATYWNOŚCI PORA NAUCZYĆ SIĘ, JAK DOBRZE FUNKCJONOWAĆ I ROZWIJAĆ SWOJE UMIEJĘTNOŚCI Dziecko odnajduje się w pracy i w nauce. Trzeba mu dostarczyć radości z zadań, doświadczeń sukcesu osobistego i uznania dla postępów. MOTORYKA ...