Psychologia rozwoju człowieka - strona 3

note /search

Okres prenatalny-opracowanie

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Psychologia rozwoju człowieka
Pobrań: 686
Wyświetleń: 1841

Okres Prenatalny (od zapłodnienia do narodzin) POWTÓRKA Jądro każdej komórki ciała ma zestaw 46 chromosomów, ułożonych w 23 pary. Jedynymi komórkami, które nie zawierają 46 chromosomów są plemnik i komórka jajowa (nazywane gametami lub komórkami zalążkowymi ). We wczesnych stadiach rozwoju gamety...

Okres wczesnego dzieciństwa

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Psychologia rozwoju człowieka
Pobrań: 1134
Wyświetleń: 2646

OKRES WCZESNEGO DZIECIŃSTWA OKRES NIEMOWLĘCY - 1 r. ż. OKRES PONIEMOWLĘCY - 1 r.ż. - 2 r. ż. RELACJA PRZYWIĄZANIA Prawidłowy rozwój człowieka zakłada uruchomienie umiejętności nawiązywania więzi emocjonalnej z innymi ludźmi. PRZYWIĄZANIE TO: więź uczuciowa z opiekunem dająca dziecku poczucie bezpi...

Periodyzacja Rozwoju

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Psychologia rozwoju człowieka
Pobrań: 588
Wyświetleń: 4417

Periodyzacja Rozwoju ROZWÓJ TO zmiany ilościowe (stopniowy wzrost funkcji) i jakościowe (nowe właściwości), dzięki którym jednostka coraz lepiej reguluje swoje stosunki z otoczeniem. OBSZARY ZMIAN wg A. Brzezińskiej, 2000 Poziom społeczny : zmiany relacji osoba - otoczenie. Naczelna wartość : mie...

Późna dorosłość-opracowanie

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Psychologia rozwoju człowieka
Pobrań: 658
Wyświetleń: 2485

Wg Eriksona jest to etap VIII . Późna dorosłość (pow. 65 r. ż.) „ Zjawisko siwienia społeczeństw ” - efekt „baby boom” „Nic bardziej nie postarza człowieka niż częste myślenie o tym, że się starzeje” Georg Christoph Lichtenberg GERONTOLOGIA Nauka o starzeniu się organizmu, zajmująca się badaniem z...

Psychologia indywidualna Alfreda Adlera

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Psychologia rozwoju człowieka
Pobrań: 994
Wyświetleń: 2422

PSYCHOLOGIA INDYWIDUALNA ALFREDA ADLERA(1870 - 1937) Popęd agresji. Męski protest. Dążenie do przezwyciężenia. ODEJŚCIE OD KLASYCZNEJ PSYCHOANALIZY Najważniejsza jest świadomość. Autonomiczne, suwerenne Ego. Człowiek to niepodzie...

Rozwój moralny w ujęciu J. Piageta

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Psychologia rozwoju człowieka
Pobrań: 413
Wyświetleń: 1981

ROZWÓJ MORALNY w ujęciu J. Piageta moralność to zbiór norm i wartości, wzorów zachowania i ideałów osobowych, regulujących postępowanie jednostki i służących do odróżniania przez konkretną jednostkę, grupę lub społeczeństwo tego co dobre i właściwe, od tego co złe. W moralności współczesnego człowi...

Rozwój myślenia-koncepcja Jeana Piageta

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Psychologia rozwoju człowieka
Pobrań: 420
Wyświetleń: 1477

ROZWÓJ MYŚLENIA Koncepcja Jeana Piageta - szwajcarskiego biologa i psychologa /1896 - 1980/ FASCYNOWAŁY GO MOŻLIWOŚCI PRZYSTOSOWAWCZE ISTOT ŻYWYCH „Inteligencja jest szczególnym przypadkiem biologicznego przystosowania się, formą

Rozwój psychorukowy

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Psychologia rozwoju człowieka
Pobrań: 21
Wyświetleń: 945

Zygmunt Freud (1856 - 1939) Teoria rozwoju psychoseksualnego człowieka PSYCHOANALIZA TO: Teoria psychodynamiczna - z uwagi na założenie istnienia sił motywacyjnych i gry między nimi. Teorią popędów - istnienie sił wewnętrznych kierujących ...

Skutki interakcji dojrzewania i uczenia się

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Psychologia rozwoju człowieka
Pobrań: 147
Wyświetleń: 2443

SKUTKI INTERAKCJI DOJRZEWANIA I UCZENIA SIĘ Przebieg rozwoju jest zróżnicowany. Dojrzewanie ogranicza rozwój, wyznacza jego granice. Kres dojrzewania jest rzadko osiągany /to tylko zastój/ Pozbawienie możliwości uczenia się ogranicza rozwój. Stymulacja jest istotna dla pełnego rozwoju. Efektywn...

Spór empiryzmu z natywizmem

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Psychologia rozwoju człowieka
Pobrań: 168
Wyświetleń: 1428

SPÓR EMPIRYZMU Z NATYWIZMEM Nie ma niczego w umyśle, co by wpierw nie znajdowało się w zmysłach. „Umysł bardziej niż czystą kartę papieru przypomina blok marmuru, którego żyłki ograniczają to, o można z niego wyrzeźbić” (cyt. Leibnitz) Teorie rozwoju można podzielić na: jednoczynnikowe dwuczynnik...