Późne dzieciństwo-wiek szkolny

Nasza ocena:

3
Pobrań: 231
Wyświetleń: 1169
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Późne dzieciństwo-wiek szkolny - strona 1 Późne dzieciństwo-wiek szkolny - strona 2

Fragment notatki:

PÓŹNE DZIECIŃSTWO Wiek szkolny (6- 12 r. ż.) TO PODWALINY PRZYSZŁEJ KREATYWNOŚCI
PORA NAUCZYĆ SIĘ, JAK DOBRZE FUNKCJONOWAĆ I ROZWIJAĆ SWOJE UMIEJĘTNOŚCI
Dziecko odnajduje się w pracy i w nauce. Trzeba mu dostarczyć radości z zadań, doświadczeń sukcesu osobistego i uznania dla postępów.
MOTORYKA Doskonalenie koordynacji, upłynnianie ruchu: gry ruchowe, pływanie, skoki wzwyż, w dal, jazda nałyżwach, wrotkach, nartach, taniec itp.
MANIPULACJA nauka pisania, łączenie liter, trzymanie się linii, początki automatyzacji pisania;
czynności samoobsługowe: krojenie, smarowanie chleba, pranie ręczne drobnych rzeczy, krojenie warzyw, sprzątanie w domu,
gra w karty (rozdawanie, trzymanie); 10 - 11 latek powinien : pisać w zeszycie w 1 linię, pomagać w czynnościach domowych, majsterkować, celnie rzucać i łapać piłkę. UWAGA zaczyna się względna równowaga między uwagą mimowolną a dowolną. Wzrost natężenia (koncentracji) do 45-60 min.
ANALIZA I SYNTEZA WZROKOWA 7- 8 lat - różnicuje wszystkie litery i cyfry, znaki:

(…)

… piłkę.
UWAGA
zaczyna się względna równowaga między uwagą mimowolną a dowolną. Wzrost natężenia (koncentracji) do 45-60 min.
ANALIZA I SYNTEZA WZROKOWA
7- 8 lat - różnicuje wszystkie litery i cyfry, znaki: > <, położenie i wielkość liter. 9 -10 lat - różnicuje kąty ostre, proste, rozwarte, analizuje i syntetyzuje podobne figury geometryczne i ich podział, analizuje i syntetyzuje położenie miejscowości na mapie. 10 -11 (12) lat - rozpoznaje litery i cyfry mimo różnych czcionek, polepsza się orientacja na mapie, zaczyna się rozumienie perspektywy geometrycznej. ANALIZA I SYNTEZA SŁUCHOWA
7-8 lat - odtwarza dość skomplikowane, zmienne rytmy, analizuje dłuższe wyrazy (bez zmiękczeń), analizuje zdania z przyimkami (w, na, za), 9-11 lat - czyta wyrazami, odtwarza zależności czasowe między dźwiękami (intonacja przy czytaniu, recytowanie poezji), pow. 11 lat - czyta dobrze zdaniami, rozumie tekst. Pełna dojrzałość analizatora słuchowego mowy ludzkiej. W pełni opanowane pisanie, czytanie i rozumienie. MYŚLENIE
rozwój myślenia konkretno - wyobrażeniowego, operacyjnego na konkretach, kształtowanie pojęć konkretnych,
kształtowanie odwracalności myślenia,
kształtowanie rozumienia przekształceń wzrost…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz