Podstawy organizacji i zarządzania - strona 8

note /search

Zarządzanie organizacją i praca menedżera

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 84
Wyświetleń: 616

ZARZĄDZANIE ORGANIZACJĄ I PRACA MENADŻERA Podstawowe pytanie nauk o organizacji i zarządzaniu : W jaki sposób człowiek organizuje działania (indywidualne i zespołowe) oraz jak funkcjonują i rozwijają się stworzone przez niego całości o...

Zasady budowy modelu działania zespołowego

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 28
Wyświetleń: 1001

Zasady budowy modelu działania zespołowego: zasada stawiania celów i podział celu głównego na cele cząstkowe CEL administracja produkcja sprzedaż dystrybucja finanse marketing podział celu głównego na cele cząstkowe możliwe do realizacji przez jednego wykonawcę Zasada łączenia celów i działań ...

Decyzje kierownicze - definicja

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 273
Wyświetleń: 2744

Decyzje kierownicze Decyzja - 2 szkoły teorii decyzji: matematyczna i psychologiczna Teoria decyzji - nauka młoda 1944r. „teoria gier” - książka, teorii wojennej Matematyczna teoria ...

Geneza i rozwój nauki o zarządzaniu

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 1106
Wyświetleń: 2709

GENEZA I ROZWÓJ NAUK O ZARZĄDZANIU DEFINICJE Zarządzanie jest sztuką osiągania zamierzonych rezultatów przez innych ludzi, zarządzający (menedżerowie) osiągają cele organizacji poprzez organizowanie pracy innych, a nie przez wykonywanie zadań osobiście. Zarządzanie to działalność kierownicza poleg...

Kierowanie-opracowanie

  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 28
Wyświetleń: 525

Organizacja nie jest pojęciem jednoznacznym są używane trzy podstawowe ujęcia: 1) rzeczowe w tym sensie każde przedsiębiorstwo jest organizacją, 2) czynnościowe jeżeli należy zapewnić organizację spotkań, 3) atrybutowe w danym przedsiębiorstwie jest organizacja, tak że wszystkie części tej instytucj...

Podstawy organizacji i zarządzania-zagadnienia 2

  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 14
Wyświetleń: 469

Omówić różne umiejętności potrzebne kierowników i role jakie mogą odgrywać? Role menadżerów- 10 ról które dzielimy na trzy kategorie. Kategorie 1 2 3 Stosunki międzyludzkie Informacje Decyzje reprezentant rzecznik przedsiębiorca przywódca monitor falochron łącznik nadajnik Ustawiacz n...

Podstawy organizacji i zarządzania-zagadnienia3

  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 91
Wyświetleń: 490

System to całość złożona z elementów, a struktura to sposób powiązania tych elementów. Struktura to całokształt stosunków między poszczególnymi częściami oraz między nimi a całością. Doskonalenie struktury to poszukiwanie rozmieszczenia i powiązania elementów systemu w celu maksymalizacji efektywn...

Podstawy organizacji i zarządzania-zagadnienia4

  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 77
Wyświetleń: 441

Funkcje i rodzaje celów w organizacji Funkcje celów - cele w działalności organizacji spełniają 4 funkcje: stanowią wskazówkę i nadają jednolity kierunek działaniom ludzi pracujących w organizacji - pozwalają zrozumieć dokąd organizacja zmierza. skuteczne wytyczenie celów sprzyja dobremu planowan...

Podstawy organizacji i zarządzania-zagadnienia5

  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 7
Wyświetleń: 378

ORGANIZOWANIE -skoordynowany zespół czynności wykonywany przez personel firmy w celu realizacji określonego zadania zleconego przez przełożonego -sposób ułożenia lub przydziału pracy członkom organizacji dla sprawnego osiągania celu. ETAPY PROCESU ORGANIZOWANIA 1.ustanowienie całej pracy 2.podzia...

Podstawy organizacji i zarządzania-zagadnienia6

  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 70
Wyświetleń: 413

Organizacja - grupa ludzi którzy współpracują ze sobą, w sposób uporządkowany i skoordynowany aby osiągnąć pewien zestaw celów Cechy organizacji jako systemu: Działa w otoczeniu Jest systemem otwartym -//- społeczno technicznym Jest systemem złożonym Posiada zdolność do usprawnienia, udoskonal...