Podstawy organizacji i zarządzania - strona 7

note /search

Kwalifikacje menedżerskie - przykład

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 63
Wyświetleń: 742

Kwalifikacje menedżerskie : techniczne (specjalistyczne) - ten rodzaj umiejętności jest niezbędny w przypadku, gdy kierownik wywiązując się z roli koordynatora zachowań podwładnych: ściśle wyznacza czas realizacji zadań dzieli zadania zespołu na czynności wpływa istotnie lub narzuca sposób wyko...

Metody dostosowywania struktury do zmian otoczenia

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 14
Wyświetleń: 637

etody dostosowywania struktury do zmian otoczenia. Metody zmian : diagnostyczna - składa się z 3 podstawowych faz: faza wstępna - polega na wyborze przedmiotu badania kryteria wyboru 1 - technologiczne - przestarzałe urządzenia zmieniamy na nowe 2 - ekonomiczne - zbyt wysokie koszty - wariant o...

Metody kierowania ludźmi

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 77
Wyświetleń: 1001

Metody kierowania ludźmi : autokratyczna - uwypuklony czynnik władzy; kieruje na zasadzie „sługa, pan” (dyrektywny) demokratyczna - włączanie pracowników do procesu decyzyjnego (integratywny) - stosuje określone techniki zarządzania integratywnego idiokratyczna - rządy kliki, kierownik kieruje w...

3 podstawowe modele motywacji

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 112
Wyświetleń: 1274

MOTYWOWANIE - przywództwo; Skuteczność motywowania zależy od: umiejętności przywódczych, negocjacji To metody, techniki które prowadzą lub nie do realizacji zamierzonych celów zespołowych lub indywidualnych. 3 podstawowe modele motywacji: I tradycyjny - klasyczny wiąże się z Taylor'em który twi...

Planowanie i rodzaje planowania

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 84
Wyświetleń: 910

PLANOWANIE i rodzaje planowania Planowanie obejmuje - obmyślenie sposobu działania który musi być dostosowany do celu jak i okoliczności w których przyjdzie działać. Celem planowania jest odkrycie tego co należy robić aby mieć przyszłość. Plan jest wynikiem antycypowania teraźniejszości. Kroki p...

Potrzeby kierownicze, cechy kierownika

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 14
Wyświetleń: 875

Potrzeby kierownicze : władzy - potrzeba dominacji, wpływania na zachowania innych kierowania - potrzeba wpływania na wyniki pracy ludzi, pedagogiczna zdolność empatii - potrzeba współodczuwania, wrażliwość na człowieka, indywidualnego spojrzenia na każdego pracownika Cechy kierownika : inteli...

Role kierownika - podział

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 70
Wyświetleń: 1022

Role kierownika (menedżera) nie zależnie od szczebla hierarchicznego: Role sterujące (decyzyjne) inicjator (przedsiębiorca) - jest inicjatorem, projektodawcą i stymulatorem zmian i innowacji regulator (korektor) - koryguje występujące w firmie zakłócenia dysponent (dystrybutor zasobów) - rozdzi...

Struktury organizacyjne, grupy komórek

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 35
Wyświetleń: 518

Struktury organizacyjne narzędzie kierowania jest całością funkcji i relacji określająca sposób sformalizowany misją, jaką każda komórka organizacyjna powinna wypełniać, oraz zasady współpracy między poszczególnymi częściami organizacji. Każda komórka organizacyjna jest wyposażona w uprawnienia (...

Szczeblowy podział rzeczowy funkcji kierowniczych

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 91
Wyświetleń: 966

Szczeblowy podział rzeczowy funkcji kierowniczych Rodzaje zadań w zależności od szczebla hierarchicznego: funkcja\stanowisko naczelne kierownictwo szczeble średnie szczeble najniższe (nadzorujące) planowanie strategiczne: ustalenie celów całej organizacji taktyczne: ustalenie celów w obszarze...

Zarządzanie i planowanie strategiczne

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 77
Wyświetleń: 602

Zarządzanie, planowanie strategiczne Cykl Funkcje kierowania 1 Preparacja 1 Planowanie 2 Organizowanie 2 Realizacja 3 Motywowanie 3 Kontrola 4 kontrolowanie W Polsce preparacja to 10 - 20% a realizacja to ok. 80% natomiast w innych krajach preparacja to 80 - 90% a realizacja reszta ...