Podstawy organizacji i zarządzania - strona 6

note /search

Podstawy organizacji i zarządzania - egzamin

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 3689
Wyświetleń: 4529

1.Pojęcie i zakres zarządzania-Zarządzanie jest procesem planowania, przewodzenia i kontrolowania pracą członków org. oraz korzystania z wszelkich dostępnych zasobów org (kapitału,ludzi,maszyn,pracy)do osiągnięcia celu. Celem zarządzania jest: * takie współdziałanie wielu osób, które potrafi zneut...

Misja, plan, cel

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 623
Wyświetleń: 2247

Misja, plan i cel Dobrze sformułowany cel   Cechy dobrze sformułowanego celu Jedyny - jasny i zrozumiały Ścisły - powinien ukazywać, do czego dążymy Ograniczony - ponieważ środki zawsze są ograniczone Użyteczny Mierzalny Weryfikowalny Hierarchicznie zgodny   Cechy SMART Specific - Specyfic...

Style kierowania

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 987
Wyświetleń: 3066

Style kierowania   Styl kierowania - względnie trwały sposób oddziaływania przełożonego na podwładnych   Podstawowy podział kierowników: Autokrata Demokrata   Wszyscy chcieliby pracować u szefa-demokraty, większość jednak przejawia silne skłonności autokratyczne   Styl autokratyczny Zalety ...

3 teorie motywacji

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 252
Wyświetleń: 1267

3 teorie motywacji: I treści - co się motywuje? (potrzeby) Maslow - wielowymiarowy obraz natury ludzkiej; człowiek działa świadomie, zmierza do zaspokojenia wewnętrznych odczuwanych potrzeb, a wpływ środowiska na jego zachowania jest ograniczony Zachowanie konstruktywne w procesie najsilniejsza ...

Analiza SWOT firmy

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 49
Wyświetleń: 1043

Analiza SWOT - silne i słabe strony firmy w odniesieniu do możliwości oraz zagrożeń płynących z otoczenia. S W silne słabe * personel * wyposażenie * lokalizacja * finanse O T szanse zagrożenia brak konkurencji konkurencja klient ubogi klient polityka fiskalna polityka gospodarcza...

Działanie zorganizowane - etapy

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 448
Wyświetleń: 1995

Działanie zorganizowane Główne etapy (fazy) działania zorganizowanego I preparacja II realizacja III kontrola H.le Chatelier I preparacja działania 1. postawienie sobie jasnego i ściśle określonego celu działania 2. zbadanie warunków i środków działania które trzeba zastosować aby osiągnąć ce...

Formalizacja - formy i akty normatywne firmy

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 119
Wyświetleń: 1414

Formalizacja - wyraża się w ilości i rygorystyczności w wydawaniu aktów normatywnych. Akty normatywne firmy : instrukcje zarządzenia pisma okólne polecenia służbowe Elementy organizacji podlegające formalizacji : 1. cel organizacji (policja, administracja, urzędy - bardzo sformalizowane) or...

Funkcjonalna struktura firmy

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 35
Wyświetleń: 700

FUNKCJONALNA STRUKTURA Kierownik naczelny Kierownik Kierownik Kierownik Kierownik (mistrz) (mistrz) (mistrz) (mistrz) produkcji remontów kontroli wysyłki W Y K O N A W C Y Kierowanie eksperckie - kierowanie w określonej dobrze znanej dziedzinie Zalety: podział pracy kierowniczej zarządzani...

Kierunek behawioralny - omówienie

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 77
Wyświetleń: 728

Kierunek behawioralny - pokazujący jak układ personalny grupy wpływa na wyniki (human relations). niska wydajność pracy wynika z konfliktów podstawą tego kierunku jest to że każdy człowiek wchodzący do organizacji wnosi do niej swoje wła...

Kierunek klasyczny, fukcje kierownicze

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 35
Wyświetleń: 917

Kierunek klasyczny : technologiczny (Taylor, Ford) - traktował człowieka jako element maszyny; Gilberthowie wprowadzili metodę cyklografii i homocyklografii, twórcy zasad ekonomii ruchów roboczych (intensyfikacja pracy fizycznej) administracyjny nurt (Fayol, Weber), którego istotę stanowi organiz...