Kierunek behawioralny - pokazujący jak układ personalny grupy wpływa na wyniki (human relations).
niska wydajność pracy wynika z konfliktów
podstawą tego kierunku jest to że każdy człowiek wchodzący do organizacji wnosi do niej swoje własne potrzeby i hierarchię wartości
menedżer musi poznać potrzeby pracowników by dobrać daną osobę do danej pracy dla dobra firmy
rolą menedżera jest przybliżanie celów firmy do celów personalnych jest to integracja:
doskonała - cel własny = cel organizacji
niedoskonala - pracownik ma poczucie że tylko poprzez najlepszą pracę w tej firmie będzie równocześnie realizował swoje cele życiowe
wieksze zarobki
awans
realizowanie własnych celów życiowych
dobre układy interpersonalne
Mc Gregor - mówi że przeciętny człowiek jest leniwy, bierny, nie lubi pracy, chce być kierowany - TEORIA X Przeciętny człowiek nie jest taki jak to mówi TX ale staje się taki pod wpływem traktowania jakiego doznaje w organizacjach - TEORIA Y Styl kierowania - jest to sposób sprawowania władzy w organizacjach:
sposób stawiania poleceń (rozkaz, polecenie, zalecenie, rada)
rozkaz zawiera: czas, termin i instrukcję; nie pozostawia pracownikowi samodzielności
sposób kontroli - demokrata kontroluje tylko efekt pracy, autokrata tylko przebieg
systemie motywacji - sformalizowana i mniej sformalizowana
nastawienie - na ludzi (demokrata) i na zadania (autokrata)
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)