Teoria organizacji i zarządzania - strona 7

note /search

Typologia decyzji

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Teoria organizacji i zarządzania
Pobrań: 224
Wyświetleń: 1064

Typologia decyzji: Rutynowe, powtarzalne, pewne - problemy ilościowe; zasady założenia, regulaminy; ustrukturyzowane, procedura, proste serie czynności Nie rutynowe, niepowtarzalne, niepewne - rozwiązywanie problemów nieustrukturyzowanych Decyzje w zarządzaniu dotyczą rozwiązywania problemów różn...

Nurty modelowych stylów kierowania

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Teoria organizacji i zarządzania
Pobrań: 14
Wyświetleń: 588

Wyróżnia się nurty modelowych stylów kierowania : Nurt teorii cech - skuteczność stylu kierownictwa zależy od cech przywódcy - poszukiwanie charakterystycznych cech skutecznych kierownictwa oraz cech nieskutecznych kierownictwa (w zakresie cech fizycznych, osobowościowych, umiejętności zawodowych, ...

Zasady kształtowania struktur organizacyjnych

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Teoria organizacji i zarządzania
Pobrań: 322
Wyświetleń: 1106

Zasady kształtowania struktur organizacyjnych: Zasada jedności celów - jednostki organizacyjne niższego szczebla mają własne cele w odniesieniu do celu głównego funkcjonowania całej organizacji, w której są. Zasada dezagregacji celu głównego na cele cząstkowe - drzewo celów przedsiębiorstwa jako ca...

Kotrola - wykład

  • Uniwersytet Gdański
  • Teoria organizacji i zarządzania
Pobrań: 462
Wyświetleń: 1225

KONTROLA Pojęcie kontroli i jej etapy W polskiej literaturze przyjmuje się wąską definicję kontroli. Kontrola jest to stwierdzenie stanów rzeczywistych, porównanie z stanami planowanymi, formułowanie zaleceń. Rozróżnia się pojęcie kontroli i nadzoru. Z pojęciem nadzoru pojawia się możliwość stos...

Wykład o motywacji

  • Uniwersytet Gdański
  • Teoria organizacji i zarządzania
Pobrań: 518
Wyświetleń: 1841

MOTYWACJA Motywacja jako funkcja kierowania W nauce i praktyce funkcjonuje wiele różnych definicji słowa „motywacja” . Wyróżniamy dwa podstawowe: podejście rezultatowe określa motywację jako pewien stan napięcia objawiający się chęcią działania, wywołany motywem, czyli prawdopodobnym pozytywnym ef...

Wykład o planowaniu

  • Uniwersytet Gdański
  • Teoria organizacji i zarządzania
Pobrań: 189
Wyświetleń: 1085

PLANOWANIE Planowanie w naturalny sposób pojawia się na początku działań kierowniczych w każdej racjonalnej działalności człowieka. Planowanie nie kończy się na opracowaniu planu, a później na realizacji tego planu. Funkcja planowania pojawia się również bardzo często w toku realizacji, a związki p...

Wykład - teoria decyzji

  • Uniwersytet Gdański
  • Teoria organizacji i zarządzania
Pobrań: 210
Wyświetleń: 1057

PODSTAWOWE ZAGADNIENIA Z ZAKRESU TEORII DECYZJI Decyzja i proces decydowania Decydowanie, czyli podejmowanie decyzji, to szczególny przypadek dokonywania wyboru, który ma prowadzić do jakiegoś działania, przy czym wybór musi być dokonany w...

Twórcy nauki o zarządzaniu - wykład

  • Uniwersytet Gdański
  • Teoria organizacji i zarządzania
Pobrań: 462
Wyświetleń: 1834

PREKURSORZY I TWÓRCY NAUKI O ZARZĄDZNIU Na przełomie XIX i XX wieku wyodrębniła się nauka o zarządzaniu jako samodzielna dyscyplina i dynamicznie rozwijała się w USA. W Europie intensywniejszy rozwój dyscypliny datuje się na okres II wojny światowej. Działania wojenne uświadomiły konieczność poszuk...

Wykład - teoria organizacji i kierowania

  • Uniwersytet Gdański
  • Teoria organizacji i zarządzania
Pobrań: 182
Wyświetleń: 756

TEORIA ORGANIZACJI I KIEROWANIA JAKO DYSCYPLINA NAUKOWA Organizacja nie jest wytworem działalności naukowej. Organizacja istnieje tak długo, jak istnieje gatunek ludzki. Człowiek zmuszony jest działać w grupie w sposób zorganizowany. Organizacja istniała zawsze w praktyce społecznej. Dzięki organiz...

Wykład - zmiany w organizacji

  • Uniwersytet Gdański
  • Teoria organizacji i zarządzania
Pobrań: 238
Wyświetleń: 1148

ZMIANY W ORGANIZACJI Istota i przyczyny zmian Istotą zmian jest celowe i świadome działanie polegające na przejściu ze stanu dotychczasowego do stanu jednoznacznie innego. Zmiana ma spowodować trwałą korektę lub modyfikację w stosunkach między ludźmi, w strukturze rzeczowej organizacji oraz w rela...