Typologia decyzji: Rutynowe, powtarzalne, pewne - problemy ilościowe; zasady założenia, regulaminy; ustrukturyzowane, procedura, proste serie czynności
Nie rutynowe, niepowtarzalne, niepewne - rozwiązywanie problemów nieustrukturyzowanych
Decyzje w zarządzaniu dotyczą rozwiązywania problemów różnych wag .
Decyzje operacyjne
O znanych i sprawdzonych metodach rozwiązania, standardowe, powtarzające się
Wymagają głównie kompetencji specjalistycznych
Najniższy stopień kierownictwa
Decyzje administracyjne
Pośrednie
Wyższy stopień kierownictwa (średni szczebel)
Decyzje strategiczne
Nowe, o nieznanych metodach rozwiązania, wymagają dojścia do niestandardowej informacji
Wymagają głównie kompetencji koncepcyjnych i oryginalnych rozwiązań
Najwyższy stopień zarządzania
Problemy rozwiązywane przez menedżerów na różnych szczeblach różnią się stopniem strukturyzacji. Im wyższy szczebel zarządzania tym niższy stopień strukturyzacji problemów.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)