Podstawy Marketingu - strona 18

note /search

Sponsoring i jego cele

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy Marketingu
Pobrań: 98
Wyświetleń: 945

Sponsoring *Sponsoring dopiero od niedawna jest uważany za równoprawny element promocji - mix. *Jeszcze kilka lat temu uważano go za specyficzny rodzaj działalności typu PR lub jedną z form reklamy. *Tymczasem w Europie Zachodniej sponsoring...

Sprzedaż osobista - definicja

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy Marketingu
Pobrań: 70
Wyświetleń: 1442

Sprzedaż osobista *Przez sprzedaż osobistą zwaną również akwizycją należy rozumieć osobistą i bezpośrednią prezentację oferty przez sprzedawcę potencjalnemu nabywcy. *Sprzedaż osobista jest powszechnie uznawana za najbardziej precyzyjną formę promocji. Ma charakter bezpośredni i elastyczny. *Kon...

Identyfikacja konkurencji

  • Uniwersytet Szczeciński
  • Podstawy Marketingu
Pobrań: 7
Wyświetleń: 1239

IDENTYFIKACJA KONKURENCJI Konkurencja jest ściśle związana ze strukturą podmiotową i przedmiotową rynku. Występuje wówczas gdy - kontakty nawiązywane są przez niezależne i samodzielne podmioty gospodarcze -realizacja celów ekonomicznych przez określony podmiot (sprzedawcę) napotyka ograniczenia (np...

Konkurencja - wiadomości ogólne

  • Uniwersytet Szczeciński
  • Podstawy Marketingu
Pobrań: 21
Wyświetleń: 616

KONKURENCJA Konkurencja  (z łaciny  concurrentia -  współzawodnictwo) proces, w którym uczestnicy rynku dążą do realizacji swoich interesów poprzez przedstawienie jak najkorzystniejszej oferty, w skład której wchodzi nie tylko cena, ale także np. jakość wyrobu, serwis gwarancyjny i pogwarancyjny. K...

Strategie defensywne

  • Uniwersytet Szczeciński
  • Podstawy Marketingu
Pobrań: 28
Wyświetleń: 882

STRATEGIE DEFENSYWNE Strategie defensywne (konsolidacji, odwrotu) polegają na obronie zajmowanych już pozycji, umacnianiu tych pozycji i czynieniu ich pewniejszymi albo też na wycofaniu się z rynku i wykorzystaniu wszelkich szans rynkowych, jakie jeszcze istnieją w danej branży. M.E. Porter proponu...

Strategie ofensywne

  • Uniwersytet Szczeciński
  • Podstawy Marketingu
Pobrań: 189
Wyświetleń: 1456

STRATEGIE OFENSYWNE Są one przeznaczone przede wszystkim dla firm istniejących już na rynku od jakiegoś określonego czasu i mających już pewną pozycję na tym rynku. Zadaniem tej strategii jest uzyskanie przewagi wśród konkurencji dzięki przykładowo nowym technologiom, nowej generacji produktu, atra...

Strategiczne planowanie marketingowe

  • Politechnika Gdańska
  • Podstawy Marketingu
Pobrań: 28
Wyświetleń: 707

ZARZĄDZANIE I PLANOWANIE MARKETINGOWE C , 26. 10. 2001 r. „Strategiczne planowanie marketingowe” Otoczenie marketingowe przedsiębiorstwa: MOKROOTOCZENIE Czynniki demograficzne Czynniki naturalne Czynniki gospodarcze Czynniki polityczno-prawne Czynniki społeczno-kulturowe Czynniki technologiczne ...

Opracowanie zagadnień - omówienie - ryzyko konsumenta

  • Politechnika Wrocławska
  • Podstawy Marketingu
Pobrań: 7
Wyświetleń: 455

1. jakie ryzyka dostrzega konsument. -ekonomiczne (czy produkt jest rzeczywiście tyle wart ile trzeba za niego zapłacić?) -funkcjonalne (czy produkt będzie spełniał swoje zadanie?) -fizyczne (czy ten produkt jest bezpieczny dla mnie i środowiska?) -związane ze strata czasu -przy nabywaniu produ...

MIX promocji - omówienie

  • Politechnika Wrocławska
  • Podstawy Marketingu
Pobrań: 14
Wyświetleń: 665

MIX promocji Można wyróżnić cztery podstawowe instrumenty: REKLAMA PROMOCJA SPRZEDAŻY SPRZEDAŻ OSOBISTA SPONSORING PRPMOCJA SPRZEDAŻY krótkookresowe działanie najczęściej stosujące bodźce ekonomiczne w celu pobudzenia sprzedaży towarów lub usług; działania pozareklamowe: wspieranie sprzedaży....

Linie produktowe - omówienie

  • Politechnika Wrocławska
  • Podstawy Marketingu
Pobrań: 35
Wyświetleń: 875

LINIE PRODUKTKOWE Produkty jednorodne, zaspokajające te same (podobne) potrzeby Dylemat przedsiębiorstwa: czy głęboko? Czy szeroko? By odnieść sukces należy specjalizować się w jednej dziedzinie, ograniczyć asortyment. Nie rozszerzać swej działalności, raczej trzymać się jednej linii dla profesj...