Sponsoring
*Sponsoring dopiero od niedawna jest uważany za równoprawny element promocji - mix.
*Jeszcze kilka lat temu uważano go za specyficzny rodzaj działalności typu PR lub jedną z form reklamy.
*Tymczasem w Europie Zachodniej sponsoring jest uważany za najbardziej skuteczny sposób dotarcia do potencjalnego klienta oraz za najdynamiczniej rozwijającą się formę promocji.
*Sponsoring jest uważany za jedną z form budowy pozytywnego wizerunku przedsiębiorstw.
*Niekiedy można się spotkać z utożsamianiem pojęć sponsoring i mecenat. Tymczasem znaczące różnice między innymi.
Sponsoring a mecenat
*Celem mecenatu jest bezpośrednie wspieranie przedsięwzięć kulturalnych, sportowych lub społecznych.
*Główny cel sponsoringu można określić jako „komercyjny”. Działania w interesie przedsiębiorstwa są głównym czynnikiem determinującym fakt promowania firmy przy okazji popierania pewnych przedsięwzięć.
*W sponsoringu występują świadczenia wzajemne (na ogół ściśle określone w umowie), podczas gdy w mecenacie przekazywane są dotacje bez szczegółowego wskazania sposobów wydatkowania pieniędzy oraz zasad współpracy.
Ponadto fakt sponsorowania jest przekazywany do wiadomości opinii publicznej. Sponsor jest znany i szczególnie wyeksponowany, gdy mecenas wspiera dyskretnie, „cichho”. Wspierający jest nieznany lub występuje w tle
11.12.2008 Cele sponsoringu + product placement *Rozwinięciem ogólnie sformułowanego celu komercyjnego są następujące cele cząstkowe:
1. upowszechnienie stopnia znajomości firmy i jej produktów wśród obecnych i potencjalnych nabywców
2. spowodowanie powstania pozytywnych skojarzeń między sukcesami osób lub instytucji sponsorowanych a przedsiębiorstwem - sponsorem
3. spowodowanie powstania i utrwalenie dobrej opinii (image) o sponsorze.
*Product Placement - odpłatne umieszczanie produktu lub reklamy produktu w produkcjach filmowych lub telewizyjnych (niekiedy traktowany jako kolejny instrument promocji).
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)