Mecenat a sponsoring-opracowanie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 77
Wyświetleń: 707
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Mecenat a sponsoring-opracowanie - strona 1 Mecenat a sponsoring-opracowanie - strona 2

Fragment notatki:

MECENAT A SPONSORING Obszary:
Sport (drużyny, imprezy, zawodnicy)
Kultura i sztuka (koncerty, teatry, muzea)
Nauka i oświata (finansowanie badań, stypendiów, konferencji naukowych)
Zdrowie (darowizny na rzecz szpitali, akcje propagujące zdrowy styl życia, fundacje)
Ochrona środowiska (wspierania kampanii typu „Sprzątanie świata”, dosadzanie drzew)
Przedsięwzięcia społeczne, tzw. socjosponsoring (inwestycje podejmowane na rzecz społeczności lokalnych, np. budowa placu zabaw, zakładanie parków; fundowanie nagród za osiągnięcia w poszczególnych dziedzinach)
Ludzie
Product placement
Formy:
Świadczenie pieniężne
Świadczenia rzeczowe (np. ubrania, samochody, komputery)
Usługi mające bezpośredni związek ze sponsorowanym przedsięwzięciem oraz zapewniające jego obsługę (np. transport, ubezpieczenie, druk zaproszeń) Inny podział:
Sponsoring samodzielny (ekskluzywny, wyłączny)
Realizowany z udziałem wielu sponsorów (kosponsoring) Inny podział (2):
Jednokierunkowy (jedna dziedzina)
Wielokierunkowy (więcej dziedzin) Inny podział (zasięg):
Lokalny
Narodowy
Międzynarodowy (np. Europa)
Globalny (cały świat) Inny podział (ze względu na inicjatora):
Sponsoring zewnętrzny (podmioty poszukują sponsorów i w zamian za określoną pomoc oferują swoje świadczenia)
Sponsoring wewnętrzny (inicjatywa poszukiwania najbardziej adekwatnych przedsięwzięć leży po stronie przedsiębiorstwa) Strategia sponsoringu:
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz