Sprzedaż osobista
*Przez sprzedaż osobistą zwaną również akwizycją należy rozumieć osobistą i bezpośrednią prezentację oferty przez sprzedawcę potencjalnemu nabywcy.
*Sprzedaż osobista jest powszechnie uznawana za najbardziej precyzyjną formę promocji. Ma charakter bezpośredni i elastyczny.
*Kontakty sprzedawcy z klientem pozwala na realizację zwrotnego sprzężenia informacyjnego oraz bezpośredni, nie zakłócony przepływ informacji.
*Elastyczność wyraża się w możliwości szybkiej reakcji i adaptacji polityki komunikacji do zmieniających się warunków rynkowych - stosownie do preferencji klienta.
*Sprzedawca koncentruje się na osobach, które wykazały zainteresowanie produktem i są potencjalnymi klientami - inne składniki promocji - mix (np. reklama) mogą być kierowane do osób, które nie są i nigdy nie będą zainteresowane promowanym produktem.
Cele sprzedaży osobistej
*Podstawowym zadaniem sprzedawców jest spowodowanie zakupu przez klienta.
Wiąże się z tym również kilka celów poszczególnych:
wyszukiwanie nowych nabywców
pokazywanie aktualnych informacji o produktach przedsiębiorstwa
prowadzenie rozmowy, demonstrowanie produktów, przekonywanie odbiorców
formowanie wizerunku firmy i kształtowanie pozytywnego nastawienia odbiorców do przedsiębiorstwa
świadczenie nabywcom różnych usług, udzielanie porad i pomocy dotyczących produktów
dostarczenie zakupionego produktu
przeprowadzanie badań marketingowych, wypełnianie raportów
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)