Wykład - Definicja promocji wg T. Sztuckiego

Nasza ocena:

3
Pobrań: 357
Wyświetleń: 1792
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład - Definicja promocji wg T. Sztuckiego - strona 1 Wykład - Definicja promocji wg T. Sztuckiego - strona 2 Wykład - Definicja promocji wg T. Sztuckiego - strona 3

Fragment notatki:

Podstawy marketingu prof. zw. dr hab. Leszek Żabiński
Wykład 11
PROMOCJA
Definicja wg T. Sztuckiego - promocja jest to marketingowe oddziaływanie na odbiorców produktów danej firmy polegające na przekazywaniu im informacji, które mają w odpowiednim stopniu zwiększać wiedzę na temat towarów firmy i samej firmy, w celu stworzenia dla niej preferencji na rynku.
Definicja wg Ph. Kotlera - promocja jest to zestaw środków, za pomocą których firma przekazuje na rynek informacje związane z produktem lub firmą, kształtuje potrzeby nabywców oraz kieruje popytem.
Definicja trzecia - promocja jest komunikacją przedsiębiorstwa z rynkiem.
System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem
Promocja jest polityką komunikacji lub komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem.
Funkcje promocji
funkcja informacyjna
funkcja pobudzająca
funkcja konkurencyjna.
Kompozycja instrumentów wykorzystywanych w polityce komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem tworzy promotion-mix
reklama - bezosobowa, płatna i adresowana do masowego odbiorcy forma przekazu informacji rynkowych
sprzedaż osobista - prezentowanie oferty przedsiębiorstwa i aktywizowanie sprzedaży za pomocą bezpośrednich kontaktów interpersonalnych sprzedawców z nabywcami
promocja dodatkowa - obejmuje zespół środków zwiększających stopień atrakcyjności produktów dla nabywców i podwyższenie ich skłonności do zakupu
public relation - stanowi kompleks działań mających na celu uzyskanie zrozumienia i zaufania wobec przedsiębiorstwa i stworzenia atrakcyjnego wizerunku firmy
publicity - „reklama za darmo”.
Formuła AIDA - psychologiczne oddziaływanie promocji
attention - uwaga
interest - zainteresowanie, korzyść
desire - pragnienie, chęć posiadania
action - czyn, ruch, działanie.
Projektując promocję należy przyjąć, że adresat promocji (nabywca)
kieruje się przewagą motywacji racjonalnej nad emocjonalną (związek z korzyściami oferowanymi przez produkt)
poszukuje informacji ułatwiających podejmowanie decyzji i potwierdzającej ich trafność
wymaga edukacji w sprawach racjonalnego żywienia, korzyści jakie przynosi postęp techniczny oraz innowacyjny produkt, ułatwień życia codziennego i inne
jest podatny na argumenty racjonalizacji swego budżetu domowego.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz