PROMOCJA W MARKETINGU MIX - wykład z podstaw marketingu

Nasza ocena:

5
Pobrań: 161
Wyświetleń: 1190
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
PROMOCJA W MARKETINGU MIX - wykład z podstaw marketingu - strona 1 PROMOCJA W MARKETINGU MIX - wykład z podstaw marketingu - strona 2 PROMOCJA W MARKETINGU MIX - wykład z podstaw marketingu - strona 3

Fragment notatki:

PROMOCJA W MARKETINGU MIX
PROMOCJA - zespół działań i środków, poprzez które przedsiębiorstwo przekazuje na rynek informacje dotyczące produktu lub firmy, kształtuje potrzeby nabywców, pobudza oraz ukierunkowuje popyt. Funkcje promocji : Funkcja informa cyjna- dostarczanie obecnym i potencjalnym nabywcom informacji, które zmierzać mają do przełamania nieznajomości rynku. Funkcja pobudzająca- zamierzenie wywołania określonych zachowań rynkowych nabywców poprzez dostarczanie im odpowiedniego zestawu przesłanek decyzyjnych zarówno racjonalnych jak i emocjonalnych, umożliwiających ocenę poszczególnych wariantów zakupu i dokonanie wyboru „właściwego” z punktu widzenia potrzeb i preferencji. Funkcja konkurencyjna- t worzenie zestawu pozacenowych instrumentów rywalizacji na rynku. Elementy promocji: Reklama
Sprzedaż osobista
Promocja dodatkowa
Public relations
telewizja, radio
gazety
czasopisma
opakowanie
ulotki
katalogi
broszury
outdoor
prezentacje
negocjacje handlowe
telemarketing
bodźce materialne
próbki
targi i giełdy
konkursy
loterie
upominki
premie
targi i giełdy
wystawy
pokazy
kupony
rabaty
materiały dla prasy
konferencje
seminaria
przemówienia
raporty roczne
dotacje
publikacje
biuletyny
REKLAMA jest podstawową formą komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Masowa, odpłatna i bezosobowa forma prezentowania oferty sprzedaży przez określonego nabywcę. Rodzaje reklam: Reklama pionierska (informacyjna) np. .................................. Reklama nakłaniająca np. ............................ ...... Reklama przypominająca np. .................................. Reklama wzmacniająca np. .................................. Mechanizm działania reklamy: Faza percepcji- postrzeganie haseł reklamowych i przyswajanie treści w nich zawartych. Faza przetwarzania informacji- zrozumienie przez odbiorcę treści hasła oraz tworzenie i zmiana nastawienia wobec przedmiotu reklamy.
Faza postępowania- decyzje potencjalnego nabywcy dotyczące zakupu produktu, będącego przedmiotem reklamy SPRZEDAŻ OSOBISTA prezentowanie przez sprzedawcę oferty firmy w toku rozmowy z potencjalnym nabywcą w celu doprowadzenia do zawarcia transakcji


(…)


Sprzężenie zwrotne
dokładne i szybkie
mniej dokładne, lecz szybsze niż przy sprzedaży osobistej
mało dokładne i niezbyt szybkie
mało dokładne i niezbyt szybkie
mało dokładne i niezbyt szybkie
Zakres kontroli
wysoki
wysoki
wysoki
niski
niski
STRATEGIE PULL I PUSH:
Bibliografia:
Altkorn, J. (1995), Podstawy marketingu
Garbarski, Rutkowski, Wrzosek (1997), Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy.
Kotler. P…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz