To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Istotą marketingu jest zaspakajanie szeroko rozumianych potrzeb nabywców w sposób sprzyjający realizacji założonych celów.
Aby maksymalizować cele i jednocześnie maksymalizować satysfakcję klienta przedsiębiorstwa realizują działania marketingowe w ramach logicznego procesu marketingowego na który składają się:
Analiza możliwości
Badanie rynków docelowych
Projektowanie strategii
Sporządzanie planów marketingowych
Organizowanie, wdrażanie, kontrola działalności
Marketing - działania marketingowe:
Kształtowanie produkcji - przystosowywanie wyrobu do potrzeb rynku, tworzenie nowych produktów Kształtowanie rynku - polityka sprzedaży, cen, dystrybucji , obsługa
Oddziaływanie na rynek - reklama, propaganda, public relations
Badania marketingowe - dotyczą wszystkich ww działań
Ewolucja marketingu - cztery orientacje funkcji Marketingu:
Orientacja produkcyjna - np. wzrost skali prowadzący do spadku ceny
Orientacja sprzedażowa - tzw. agresywna sprzedaż
Orientacja produktowa - produkt dostosowuje się do wymagań grupy klientów
Orientacja marketingowa - zastosowanie koncepcji procesu marketingowego
Zastosowanie każdej z tych orientacji wiąże się z określoną sytuacją na rynku
Ewolucja poglądów na rolę marketingu w przedsiębiorstwie
Marketing jako jedna z wielu Marketing jako funkcja ważniejsza ważnych funkcji od innych
Marketing jako Klient jako funkcja kontrolna funkcja główna Klient jako funkcja kontrolna
marketing jako funkcja integrująca
Marketing -mix „4P”- Zbiór narzędzi marketingowych , które przedsiębiorstwo
stosuje do realizacji zamierzonych celów marketingowych.
Produkt
Asortyment
Jakość
Wzór
Cechy marka
Opakowanie
Rozmiary
Serwis
Gwarancja
Przychody
Cena
Cena katalogowa
Rabaty
Ulgi
Okres płatności
Warunki kredytu
Promocja
Promocja sprzedaży
Reklama
Personel sprzedaży
Public relations
Marketing bezpośredni
Dystrybucja
Kanały
Zasięg terytorialny
(…)
… i tajemnice przedsiębiorstwa
Nieruchomości i ruchomości należące do przedsiębiorstwa, w tym produkty i materiały
Patenty, wzory użytkowe i zdobnicze
Zobowiązania i obciążenia, zw. z prowadzeniem przedsiębiorstwa
Prawa wynikające z najmu i dzierżawy lokali zajmowanych przez przedsiębiorstwo
Atrybuty - cechy przedsiębiorstwa:
wyodrębnienie ekonomiczne - alienacja
wyodrębnienie prawne
wyodrębnienie techniczno…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)