To tylko jedna z 10 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Od marketingu sfery Od marketingu sfery wytwórczej do marketingu wytwórczej do marketingu usług publicznych usług publicznych 1. Istota i znaczenie marketingu 2. Przedsiębiorstwo na rynku Podstawy marketingu , praca zb. pod red. 3. Segmentacja rynku i jej znaczenie w marketingu J.Altkorna, Instytut Marketingu, Kraków 4. Instrumenty realizacji marketingu w przedsiębiorstwie 2009 (lub wcześniejsze). (marketing - mix) - wprowadzenie – Produkt – Cena – Dystrybucja – Promocja 5. Marketingowy system informacji i badania marketingowe ORIENTACJ Podstawowe fazy rozwoju orientacji PRODUKTOWA przedsiębiorstwa na rynku WiąŜe się z ogólnym przyspieszeniem rozwoju Orientacja gospodarczego w II połowie XIX w. ORIENTACJE W ORIENTACJA -odkrycia i wynalazki w dziedzinie technologii i produkcyjna SPRZEDAśOWA organizacji produkcji, DZIAŁALNOŚCI - produkcja masowa, - obniŜenie kosztów jednostkowych; PRZEDSIĘBIORSTWA - poszerzenie rynków zbytu RYNEK: Stosunkowo ubogi asortyment produktów, NA RYNKU zaspokajane były jedynie podstawowe potrzeby ludności, ORIENTACJA popyt przewyŜszał podaŜ - RYNEK SPRZEDAWCY GŁÓWNA UWAGA PRZEDSI MARKETINGOWA ĘBIORSTWA: Organizacyjne i techniczne problemy wytwarzania oraz zaopatrzenia materiałowego i technicznego, zbyt jest problemem drugorzędnym. "JAK WYTWORZYĆ DUśO I TANIO, ABY WYRÓB BYŁ DOSTĘPNY MARKETING SZEROKIEMU GRONU NABYWCÓW I UZYSKAĆ PRZEWAGĘ KOSZTOWĄ STRATEGICZNY NAD KONKURENTAMI PRZY ZACHOWANIU WYMAGANEJ STARANNOŚCI WYKONANIA PRODUKTU" Fazy rozwoju orientacji przedsiębiorstwa Podstawowe fazy rozwoju orientacji na rynku przedsiębiorstwa na rynku Przechodzenie do orientacji marketingowej wiąŜe się z wejściem krajów wysoko rozwiniętych do fazy "społeczeństwa obfitości"(lata 50-te w USA i nieco później w Europie Zachodniej): - powojenny boom gospodarczy Szybki wzrost podaŜy doprowadza do pojawienia się Orientacja - szybki wzrost produkcji BARIER POPYTOWYCH (USA-lata 20-te, Europa Zachodnia - sprzedaŜowa - nasilenie procesów innowacyjnych I połowa lat 50-tych) - szybki wzrost dochodów społeczeństwa i wielkości RYNEK: Gwałtownie rośnie jego znaczenie, wzrasta funduszu swobodnej decyzji nasycenie i zaostrza się konkurencja, m.in. poprzez Orientacja RYNEK: Staje się w pełni RYNKIEM KONSUMENTA, pojawiają się RYNKI tworzenie substytutów dotychczasowych produktów i PONADNARODOWE I GLOBALNE marketingowa poszerzenie oferty asortymentowej, GŁÓWNA UWAGA PRZEDSIĘBIORSTWA: potrzeby i wzorce zachowań obecnych i potencjalnych NABYWCÓW (POZNANIE I KREOWANIE) oraz GŁÓWNA UWAGA PRZEDSIĘBIORSTWA: W dalszym ciągu innych uczestników rynku, podporządkowanie im doboru celów oraz środków
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)