Realacja firmy z klientem

Nasza ocena:

3
Pobrań: 28
Wyświetleń: 1022
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Realacja firmy z klientem - strona 1 Realacja firmy z klientem - strona 2

Fragment notatki:


TEMAT 5: RELACJE FIRMY Z KLIENTEM.
ZEWNĘTRZNA I WEWNĘTRZNA SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ FIRMY 1. Argumenty za:
Działalność gospodarcza stwarza problemy i dlatego organizacje powinny uczestniczyć w ich rozwiązywaniu,
Przedsiębiorstwa są obywatelami w naszym społeczeństwie,
Gospodarka często dysponuje zasobami niezbędnymi do rozwiązania wielu problemów,
Przedsiębiorstwa są partnerem w naszej gospodarce, tak samo jak rząd i społeczeństwo.
2. Argumenty przeciw:
Celem działalności gospodarczej w społeczeństwie amerykańskim jest przysparzanie zysków właścicielom,
Zaangażowanie w programy społeczne daje przedsiębiorstwom zbyt wielką władzę,
Istnieje możliwość konfliktu interesów,
Gospodarce brak doświadczenia w kierowaniu programami społecznymi
ZMIANY PODEJŚCIA DO TEORII MARKETINGU W CZASIE.
Marketing- istotą marketingu jest zaspakajanie szeroko rozumianych potrzeb nabywców w sposób sprzyjający realizacji założonych celów.
Ewolucja marketingu - 4 orientacje funkcji marketingu:
1. Orientacja produkcyjna - np.: wzrost skali prowadzącej do spadku ceny,
2. Orientacja sprzedażowa - tzw. agresywna sprzedaż,
3. Orientacja produktowa - produkt dostosowuje się do wymagań grupy klientów,
4.Orientacja marketingowa - zastosowanie koncepcji procesu marketingowego. Zastosowanie każdej z tych orientacji wiąże się z określoną sytuacją na rynku.
Ewolucja poglądów na rolę marketingu w przedsiębiorstwie: 1. Marketing jako jedna z wielu ważnych funkcji. (marketing 25%, produkcja 25%, finanse 25%, personel 25%).
2. Marketing jako funkcja ważniejsza od innych. (M 30%, P25%,F25%,P20%).
3. Marketing jako funkcja główna. (M100%, P30%,F30%,P30%)
4. klient jako funkcja kontrolna. (Klient 100%, M25%,P25%,F25%,P25%)
5. Klient jako funkcja kontrolna, marketing jako funkcja integrująca. (K 100%,M100%, P30%,F30%,P30%).
Współczesny marketing.
Dwa kluczowe problemy współczesnego marketingu:
1. Konieczność poświęcenia maksymalnej uwagi klientowi - 4C 2.Konieczność marketingowego zorientowania pracowników przedsiębiorstwa - marketing wewnętrzny.
Marketing wewnętrzny - zatrudnianie, szkolenie, motywowanie tych, którzy chcą służyć klientowi.
MARKETING - MIX.
Sprzedającego - 4P = kupującego - 4C.
Produkt = Potrzeby i pragnienia klientów.
Cena = Koszt dla klienta.
Dystrybucja = wygoda zakupu.
Promocja = Dostarczanie informacji.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz