To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Polityka promocji Polityka promocji miejsce promocji w korespondencji marketingu-mix model komunikacji marketingowej (promocji) kształtowanie programu promocyjnego przedsiębiorstwa reklama i jej funkcje promocja sprzedaży sprzedaż osobista pubic relations i jego instrumenty Miejsce promocji w koncepcji marketingu-mix politykę promocji ( reklama , sprzedaż osobista, instrumenty public relations ); Integralnym elementem strategii marketingowej jest polityka promocji zwana też polityką komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Obejmuje ona: sprzedaż osobistą, promocję sprzedaży, public relations, reklamę i opakowanie. Zadaniem promocji jest wzmacnianie oddziaływania każdego z wymienionych wcześniej elementów marketingu. Dlatego ma ona za zadanie informować, i przekonywać nabywcę do zakupu produktu oraz wspierać sprzedaż. Skuteczne działania promocyjne spełniają warunki formuły AIDA, to znaczy: Attention - zwracają uwagę adresata promocji, Interest - wywołują zainteresowanie, Desire - budzą pragnienie, chęć posiadania, Action - skłaniają do działania czyli dokonania zakupu. SPRZEDAŻ OSOBISTA uznawana jest za najbardziej efektywną formę prezentacji produktu. Polega ona na osobistym kontakcie sprzedawcy z nabywcą, zainteresowaniu go produktem i nakłonieniu do transakcji kupna. Ma to szczególne znaczenie w sytuacji gdy konsument nie ma sprecyzowanego sposobu w jaki chce zaspokoić potrzebę. Zadaniem sprzedawcy jest wtedy zaproponowanie konkretnego dobra i dokonanie ewentualnie prezentacji. Wdzięk, czar osobisty i fachowość obsługi są tutaj elementem decydującym niejednokrotnie o sukcesie sprzedawcy. PROMOCJA SPRZEDAŻY to działania wyrażające się w stosowaniu krótkotrwałych zachęt mających skłonić klienta do nabycia produktu lub zakupu większych ilości. W tym celu wykorzystuje się takie środki jak: rozdawanie bezpłatnych próbek towaru, udzielanie różnorodnych premii i rabatów, organizowanie degustacji, sprzedawanie po obniżonych cenach i inne. Należy zaznaczyć, że promocja sprzedaży dotyczy nie tylko konsumentów ale też pośredników handlowych i sprzedawców, którym proponuje się bezpłatną dostawę materiałów promocyjnych, szkolenie personelu czy udzielanie premii. PUB LIC RELATIONS stanowi kolejny element marketingu chociaż nie związany ze sprzedażą w sposób bezpośredni. Celem public relations jest tworzenie pozytywnego wizerunku (image) firmy poprzez odpowiednie kształtowanie stosunków z otoczeniem. Kreowanie firmy jako rzetelnego producenta i partnera godnego zaufania jest niezmiernie ważne nie tylko dla bieżącej sprzedaży ale szczególnie dla rozwoju działalności danej firmy. Wśród środków tej formy promocji można wymienić
(…)
… procesu komunikacji:
etapów gotowości nabywcy:świadomość,znajomość,sympatia,preferencja,przekonanie,zakup
Specjaliści od marketingu muszą wiedzieć w jaki sposób dotrzeć do celowego audytorium, wychodząc naprzeciw jego skłonnościom do selektywnej uwagi, selektywnego zniekształcenia i przypominania.
Kształtowanie programu promocyjnego przedsiębiorstwa
Rozwój programu promocji zawiera 8 faz:
nadawca musi zidentyfikować docelowe audytorium i jego cehy chatrakterystyczne wliczając w to postrzegane image produktu
nadawca musi zidentyfikować cele komunikacji, czy chodzi o uswiadomienie, zaznajomienie, sympatię, preferencje,przekonaie czy zakup. Wówczas można zaplanować przekaz składający się z efektywnej treści, struktury, kształtu i żródła. Muszą zostac wybrane kanały komunikacji - osobiste i nieosobiste ustalenie…
… do niego przekonani.
reklama nie może zastepować innych elementó marketingu.
Rodzaje środków reklamy:
Telewizja, radio, gazety, czasopisma,poczta, outdoor, wystawy w punkcie sprzedaży
Podstawowym etapem programowania działań reklamowych jets określenie zadania lub zadań reklamy w ramach strategii sprzedaży. Punktami odniesienai dla tych zadań:
cel realizowany za pomocą strategii marketingowej
sytuacja rynkowa…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)